Бруталната Icona Vulcano, първата кола изработена предимно от титан... Видео

  • Бруталната Icona Vulcano, първата кола изработена предимно от титан... Видео Бруталната Icona Vulcano, първата кола изработена предимно от титан... Видео
  • Бруталната Icona Vulcano, първата кола изработена предимно от титан... Видео Бруталната Icona Vulcano, първата кола изработена предимно от титан... Видео
  • Бруталната Icona Vulcano, първата кола изработена предимно от титан... Видео Бруталната Icona Vulcano, първата кола изработена предимно от титан... Видео

10 Aug 2016

Направена е от титан и се говори, че вдъхновението за направата ѝ идва от могъщия самолет Blackbird SR-71. Не бихме казали, че се доближава до красотатта на джета, но не можем да отречем, че изглежда страхотно. Директорът на дизайна на компанията Icona Самюъл Чъфарт е много щастлив да сподели трудностите, които изпита, докато решава как да изглежда Vulcano.

„Трудната част, беше как да създадем баланс между мощност и красота,“ твърди той. „Ако отделиш прекалено много време на мощните функции, които са важни за една суперкола, например изрезите и остриетата за охлаждане, управляващо въздушния поток, стават прекалено визуално доминиращи, което прави колата не толкова красива.“

Чъфарт смята че Vulcano постига точния баланс. Icona твърди, че са били нужни 10 хил. часа, за да направят титана в нужните форми.

Много любов има и в интериора. С кожата, карбона и алкантара, Icona покрива всички важни материали за кабината на една суперкола. Воланът, изглежда е взет от Ferrari 458, след като споделят един и същ дизайн – бутони индикатори и т.н – макар че е с различен превключвател manettino с по-малко функции.

Автомобилът разполага с много технологичен TFT дисплей за инструментите, портретен екран като на Tesla, хубави за допир превключвателни ключове. Седалките са от Sabelt, комапния със силни връзки в моторните спортове.

Мощността, разбира се, е много важна за кола като тази. Идва от изпитан и тестван създател на суперколи, с компресорен V8 от General Motors, а именно 6,2-литровия двигател от Corvette ZR1.

Има 670 к.с и 820 Нм въртящ момент. Достига 0-100 за 2,8 сек и 0-200 за 8,6, а максималната скорост, която развива, превишава 355 км/ч. Спирачките са от карбо-керамика, което означава, че лесно ще можете да се отървете от цялата тази скорост.

Icona твърди, че може да обиколи северната дъга на Нюрбургринг за по-малко от 7:20 мин., което я прави по-бърза от ZR1 и може би от Nissan GT-R също. Очакваме с нетърпение да видим дали това твърдение ще бъде доказано.

Поразени ли сте от Vulcano? Можете да го купите ако се интересувате, цената е само 4,8 милиона лева, което е повече от Bugatti Chiron, Lamborghini Centenario и McLaren P1 GTR. Но за разлика от при тези три автомобила, можете да сте сигурни, че никога няма да видите друго паркирано до вас Vulcano.

Източник: topgear.bg

Най-достъпният пикап у нас?