Ако в IKEA продаваха мотори: Marcus Moto Design Honda CRF450

  • Ако в IKEA продаваха мотори: Marcus Moto Design Honda CRF450 Ако в IKEA продаваха мотори: Marcus Moto Design Honda CRF450
  • Ако в IKEA продаваха мотори: Marcus Moto Design Honda CRF450 Ако в IKEA продаваха мотори: Marcus Moto Design Honda CRF450
  • Ако в IKEA продаваха мотори: Marcus Moto Design Honda CRF450 Ако в IKEA продаваха мотори: Marcus Moto Design Honda CRF450
  • Ако в IKEA продаваха мотори: Marcus Moto Design Honda CRF450 Ако в IKEA продаваха мотори: Marcus Moto Design Honda CRF450
  • Ако в IKEA продаваха мотори: Marcus Moto Design Honda CRF450 Ако в IKEA продаваха мотори: Marcus Moto Design Honda CRF450
  • Ако в IKEA продаваха мотори: Marcus Moto Design Honda CRF450 Ако в IKEA продаваха мотори: Marcus Moto Design Honda CRF450
  • Ако в IKEA продаваха мотори: Marcus Moto Design Honda CRF450 Ако в IKEA продаваха мотори: Marcus Moto Design Honda CRF450
  • Ако в IKEA продаваха мотори: Marcus Moto Design Honda CRF450 Ако в IKEA продаваха мотори: Marcus Moto Design Honda CRF450
  • Ако в IKEA продаваха мотори: Marcus Moto Design Honda CRF450 Ако в IKEA продаваха мотори: Marcus Moto Design Honda CRF450
  • Ако в IKEA продаваха мотори: Marcus Moto Design Honda CRF450 Ако в IKEA продаваха мотори: Marcus Moto Design Honda CRF450
  • Ако в IKEA продаваха мотори: Marcus Moto Design Honda CRF450 Ако в IKEA продаваха мотори: Marcus Moto Design Honda CRF450
  • Ако в IKEA продаваха мотори: Marcus Moto Design Honda CRF450 Ако в IKEA продаваха мотори: Marcus Moto Design Honda CRF450

16 Aug 2016

Ако този мотоциклет наистина бе купен IKEA, вероятно в комплекта щеше да е включена и седалка. В случая обаче такава няма. „Всяка една повърхност бе под въпрос, нужна ли е или не е. Седалките са за туринг байковете!“, казва 41-годишният Маркус Карлсон, който прави мотори докато жена му е 7-годишните му близнаци спят. Защото през деня работи в Ericsson, като шеф на отдел от 15 човека.

„За мен супер байк значи с минимално количество панели“. Нещо, което е доста видно в последния проект на шведа. Всичко по мотора е негово дело, заварките на допълнителните рами, ауспуха, дори боята е нанесена от самия него в гаража му.

Резервоарът и капакът на изпускателната система Маркус оформя от карбон, докато други компоненти прави на CAD и принтира на 3D машина. Да, доста от чарковете по този байк са излезли от принтера, като например капачетата на предната ос и това на задния спирачен апарат.

Минимализъм на мас. Дори фарът не е фар в пълния смисъл: диоден ринг захранван от батерия. Регистрационният номер пък идва от Токио. „Ще го сменя със шведски за да намаля интереса на полицията,“ казва Маркус. „Те и без това ще имат различни мнения за моя мотор...“

HRC логата? Маркус е фен на MotoGP и не го крие. „В съзнанието ми това е шосейната версия на HRC. Или пък подарък за Марк Маркес, с който да покара по улиците след като спечели GP на Барселона.“
 

Първородната Godzilla!