Ние забранихме Uber, а хората в Питсбърг ще могат да си поръчат Volvo XC90 без шофьор чрез телефона

  • Ние забранихме Uber, а хората в Питсбърг ще могат да си поръчат Volvo XC90 без шофьор чрез телефона Ние забранихме Uber, а хората в Питсбърг ще могат да си поръчат Volvo XC90 без шофьор чрез телефона
  • Ние забранихме Uber, а хората в Питсбърг ще могат да си поръчат Volvo XC90 без шофьор чрез телефона Ние забранихме Uber, а хората в Питсбърг ще могат да си поръчат Volvo XC90 без шофьор чрез телефона
  • Ние забранихме Uber, а хората в Питсбърг ще могат да си поръчат Volvo XC90 без шофьор чрез телефона Ние забранихме Uber, а хората в Питсбърг ще могат да си поръчат Volvo XC90 без шофьор чрез телефона

21 Aug 2016

Volvo разгласиха, че са подписали договор за 300 млн. долара с калифорнийската компания Uber, за партньорство в разработката на автономни автомобили. Да, някои от вас може би не знаят, но Uber не е просто фирма поставила началото на този тип услуга, с която се прочу и в България (и заради която бе забранена), но и компания занимаваща се с най-различни технологично разработки.

Именно заради това, както и заради възможността на Volvo да събира данни, докато Uber ползва колите на марката за работа, партньорството е полезно и за двете страни. Реално, Uber ще закупува автомобилите от шведите, като в последствие ще може да ъпдейтва системите им съвместно с компанията производител.

Уловката? Първоначално „автономните“ коли на Uber ще пристигат на адресите с шофьор, който ще изпълнява ролята на супервайзор. От друга страна обаче превозите с тези супер технологични XC90-ки ще бъдат безплатни, или поне в началото.

Също така XC90 няма да е единственият модел на марката, който ще бъде екипиран със „системи за самостоятелност“ - новите S90 и V90 също ще влязат в схемата на Uber. И да, въпросните системи са по-различни от вече съществуващия Pilot Assist, който изисква следене и намеси от човешка страна.

А защо в Питсбърг, Пенсилвания? Ами, причините са няколко. Една от тях е, че в Питсбърг се намира департаментът по роботика на университета „Карнеги Мелън“, както и Технологичният център за разработки на Uber (Uber ATC). И не на последно място, заради географическите и климатични характеристики на мястото - резките промени във времето и разнообразната денивелация предлагат добри условия за тестване на самостоятелни возила.

Лукс от Китай!