Айдеее, и Range Rover Sport с 2-литров мотор. Дизел е и генерира 240 коня и 500 Нм. Да го чакаме ли с три цилиндъра?


23 Aug 2016

Разбира се, че не. Двулитровият 4-цилиндров дизел от семейството Ingenium ще бъде най-малкият мотор, с който ще може да вземете Range Sport. Най-големия пък остава 5-литровия компресорен V8 в SVR версията, който генерира 550 к.с. и 680 Нм.

Но към новия за RR Sport дизел. Той генерира 240 к.с. и още по-приличните 500 Нм, които се налага да мърдат возило с маса от над 2 тона. Потентността му обаче се оказва достатъчна и заради двете турбини. Реално, този мотор ще замести 3-литровия TDV6 (258 к.с. и 600 Нм). Ние все пак харесваме тройката, но тя остава под формата на SDV6, с 292 или 340 коня, така че няма да плачем.

Плюсове? Новият мотор е по-лек от V6-ака и харчи с 10% по-малко нафта: 6,2 комбиниран разход, по данни на Land Rover, като изпуска 164 г/км CO2. Нещо което е доста важно в повечето европейски страни (но не и в нашата).

Още новости? Да, освен мотора, 2017 RR Sport идва с „подобрена свързаност“, което означава нов дисплей – 10-инчов, супер - и софтуер за системата InControl Touch Pro, като технически ще имаме и нова функция на двойното предаване (Low Traction Launch), както и още няколко ъпдейта, за да бъде Range Sport в крак с времето.

Сбогом V10!