Новата Tesla Model S P100D е най-бързата кола в света. Интересно...
Абсолютно. Новата най-най-най версия на Model S бе оповестена току-що, а твърдението за „най-бърза кола в света“ идва директно от сайта на компанията. Където, като зачетем, става ясно, че титлата присъдена на P100D не е за максимална скорост – очаквано -, а за ускорение от 0-100 км/ч. Също така от Tesla обясняват, че LaFerrari и Porsche 918 Spyder удрят стотака по-бързо, но тъй като тези коли „са произведени в ограничени серии, струват милиони и на практика не могат да се купят нови“, щатската електричка се изкатерва до най-високото стъпало на почетната стълбичка.
За какви цифри обаче говорим? Ами, Tesla посочват 2,5 сек за ускорение от 0-60 мили в час, което означава 2,5 сек от място до 96 км/ч. Кооооето пък значи, че класическия евро спринт 0-100 ще се случва за около 2,7 сек или с 0,3 по-бързо, отколкото бяга досегашната най-Tesla P90D. Доста добри цифри. Oooбаче американците може би забравят своите хърватски приятели от Rimac, чийто Concept One, който също е електрически и с двойно предаване (1088 коня, 1600 Нм и 335 км/ч, леле!), вдига 100 за 2,6 сек. Е, да, Model S е по-практична, но все пак, твърдението е доста смело.
Иначе, останалите цифри около Tesla Model S P100D също са доста приятни. Както подсказва означението, батерията вече е с гигантския „обем“ от 100 кВтч, които стигат за автономен пробег от 613 км. Което, пак според Tesla, превръща колата в електричката с най-голям пробег в света. Тук вече можем да се съгласим, защото Rimac-ът би следвало да издъхне по-рано, предвид това че качва на борда си 82 кВтч.
Какво се случва, ако вече сте си поръчали P90D обаче? Tesla ви предлагат опцията да доплатите още 10 хилки в зелено, за да получите колата си с 10 кВтч отгоре на оригиналната ви заявка. Ако пък вече си карате своята 90-ка, също може да я ъпдейтнете на 100, но срещу двойно по-голяма сума – 20 хил. долара, тъй като вашата батерия ще трябва да бъде рециклирана.
Извод? Model S P100D е един от най-готините електромобили на пазара в момента. Заедно с Rimac Concept One, който обаче е спортно купе и не е толкова практично. А и е добре да уточним, че този батериен пакет P100D ще влезе и под кожата на Model X, които е още по-практичен. Браво на Tesla за усилията, макар и малко да са се изхвърлили с твърденията.
Текст: Иван Монев