Запознайте се с Карина Лима и нейния Koenigsegg One:1. Галeрия


17 Sep 2016

Първо, Карина Лима няма нищо общо с Адриана Лима, и второ, нейният Koenigsegg One:1 е първият произведен е-вър! Даже, колата е с шаси номер #106, което ще видите и на една от снимките, а до номера пише „Development Vehcle”. Тоест, това е колата, с която Koenigsegg разработи модела. Навъртяла е мнооооого километри, тествана е безжалостно във всякакви условия и е минала през доооста премеждия, за да се види какво може да се обърка с конструкцията, преди шведите да продадат общо седемте броя на цена от минимум 2,5 милиона евро. Без екстрите.

Тоест, вероятно Koenigsegg са и направили солиден дискаунт на Адриана и тя е сключила сделката на века, купувайки доооста употребяван автомобил, който дори не е във финално изпълнение. Ами, ннннеее... напротив. Дамата, която живее на Френската Ривиера, е броила 5,4 милиона евро. Су-пер. Все пак тази кола е повече от рядка, особено като добавим и факта, че една от седемте в момента е в бокса на Koenig са „екстензивно реновиране“, след силния и контакт с мантинелата на „Ринга“.

Странно ви е жена да кара подобен автомобил? Ами, не бива. Карина кара професионално в Super Trofeo сериите на Lamborghini, така че има някакви умения по управление на бързи автомобили. Освен One:1, дамата която се занимава усилено и с фитнес, Муай-Тай, и още куп неща, в момента чака шведите да и завършат Agera RS. В гаража си има също различни модели на Porsche, Mercedes и – разбира се -, Lamborhnini. Когато пичовете от GTspirit я питат често ли кара този хипер Koenigsegg, тя отговаря „Не много. Имам още няколко доста бързи коли, но истината е, че най-голямо удоволствие ми доставя моя MINI John Cooper Works, с ръчни скорости...“ Супер.

И в случай, че не знаете или не сте запознати, ето малко цифрички относно One:1. Това е първата кола, в чиито официални технически характеристики е записана мощност от 1 мегават. Буквално. Ако отворите сайта на Koenigsegg и се доберете до данните (което става лесно, защото страницата е доста чиста и прегледна; шведи), ще откриете именно този запис. Иначе казано, 1360 к.с. при тегло 1360 кг, зареден с 50% гориво и със 100% необходими течности. Тоест, съотношение мощност/маса от 1 к.с./кг при готов за каране автомобил, откъдето идва и името му. Висички цифри и факти около този автомобил са изумителни. Турбините ми са излезли от 3D принтер, ускорението от 0 до 400 км/ч става за 20 сек, с а спирането от 100 км/ч отнема едва 28 метра. Очевидно, в случая, скоростта е била малко по-голяма...

Сбогом V10!