Porsche Carrera GT става на 15 години. То е един от най-добрите автомобили правени някога. Ето защо
Петнадесет години. От появата на Carrera GT минаха 15 години. Изглежда ли, като кола на толкова? Никак даже. Формите и техниката на този автомобил са изумителни и до днес. За нас, това остава една от най-добрите коли, правени някога. Само го погледнете.
Това, което не може да разберете с гледане са страхотните технически подробности около този шосеен състезател. Защото наистина Carrera GT наистина е разработена първо за пистата, а в последствие „преправена“ за пътя.
Моторът е базиран на 5,5-литровия V10, с който Porsche участваше в Льо Ман, но тук разпробит до 5,7 литра (5733 куб. см), машина която звучи е-по-хал-но! Нищо общо със съвременните двигатели, турбо мотори, хибридни системи или каквото искате. Максималната му мощност е 612 к.с. при 8000 об/мин, а въртящия момент – 590 Нм при 5750 об/мин. Достатъчни за много сериозна динамика.
Porsche Carrera GT ускорява от 0-100 км/ч за 3,9 секунди, а от 0-200 за едва 9,9. Максималната скорост е 330 км/ч, а официалният среден разход 17,9. Днес не може да срещнете такава официална консумация никъде другаде. Но начинът по който този автомобил превръща бензина в звук и енергия е еуфоричен. Това не е кола за всеки, може да ти отхапе главата, а трансмисията е 6-степенна ръчка, със сууууупер тежък съединител. На 2 юни 2004 Carrera GT записва и най-доброто време за серийна кола на „Ринга“ - 7 мин. 32 сек и 44 стотни. Зад волана тогава е, да, Валтер Рьол.
Как спира? Спира с 380-милиметрови карбо-керамични дискове (Porsche Carbon Ceramic Brakes). През 2001 г. Porsche представя първата кола с керамични спирачки в света, 911 GT2, като за 2003 усъвършенства системата, която спира маса от 1360 кг. Carrera GT е дълга 4,62 метра, широка е 1,92, а височината е едва 1,16 метра. Тя е любимият модел на Валтер Рьол, който знаете кой е. И който е участвал в разработката на колата.
Производството се осъществява не в Щутгарт, а в Лайпциг, в същия завод в който по-късно започват да се правят и Cayenne, Panamera, а в последствие и Macan. Всичко е карбон, дори подовите плоскости, който правят дъното на колата изключително аеродинамично. Карбонов монокок, карбонови седалки които тежат по едва 10,3 кг всяка (двойно по-малко от нормалните) и семпъл интериор, с високо разположен скоростен лост, завършващ с дървена топка. Колко яко.
Направени са едва 1270 броя Carrera GT, като в момента цената на модела върви между 500 000 и над 1 млн. евро. доста добре. Обожаваме тази кола!