Фенове на VW Golf, фенове на хотхечовете, плачете. Volkswagen уби проекта Golf R 400, както и неговия мотор

  • Фенове на VW Golf, фенове на хотхечовете, плачете. Volkswagen уби проекта Golf R 400, както и неговия мотор Фенове на VW Golf, фенове на хотхечовете, плачете. Volkswagen уби проекта Golf R 400, както и неговия мотор
  • Фенове на VW Golf, фенове на хотхечовете, плачете. Volkswagen уби проекта Golf R 400, както и неговия мотор Фенове на VW Golf, фенове на хотхечовете, плачете. Volkswagen уби проекта Golf R 400, както и неговия мотор
  • Фенове на VW Golf, фенове на хотхечовете, плачете. Volkswagen уби проекта Golf R 400, както и неговия мотор Фенове на VW Golf, фенове на хотхечовете, плачете. Volkswagen уби проекта Golf R 400, както и неговия мотор
  • Фенове на VW Golf, фенове на хотхечовете, плачете. Volkswagen уби проекта Golf R 400, както и неговия мотор Фенове на VW Golf, фенове на хотхечовете, плачете. Volkswagen уби проекта Golf R 400, както и неговия мотор
  • Фенове на VW Golf, фенове на хотхечовете, плачете. Volkswagen уби проекта Golf R 400, както и неговия мотор Фенове на VW Golf, фенове на хотхечовете, плачете. Volkswagen уби проекта Golf R 400, както и неговия мотор

26 Sep 2016

Дизелгейт, или аферата с „лъжещия“ софтуер на VW, взе още една жертва: Golf R 400 и – за още по-голямо съжаление -, неговия двигател. И докато за кончината на модела имаше почти официално потвърждение още през април, то за 2-литровия TFSI, който генерира до 420 коня, нямаше такова.

Допреди няколко дни, когато главният инженер на Quattro поделението на Audi, г-н Щефан Рейл, не каза следното: „400-конната версия на ЕА8888 моторът е мъртва. Ако искаме подобна мощност от двулитров обем и четири цилиндъра, моторът излиза екстремно скъп. И накрая пак имаме четири цилиндъра,“ обясни Рейл.

Същият двигател видяхме и в готината концепция Audi TT Quattro Sport Concept, което реално си беше дегизирано като прототип серийно TT RS, но уви. Така че, интерпретирайки думите на г-н Рейл, ще очакваме ново поколения на „5-чката“, която в момента движи Audi TT RS, вместо чисто нов 4-цилиндров мотор с подобна тяга.

Въпреки, че Райл също споменава, че новият 5-цилиндров агрегат ще има много повече общи неща с въпросния EA8888, отколкото със старата „петица“. Някъде около 450 коня може би, които обаче на дали ще намерят място в Golf. Жалко.

Много практичен и интересен!