Хоп, Илон Мъск показа превозното средство, с което ще ходим до Марс. Ракетата тежи 550 тона, фактите са изумителни. Видео

  • Хоп, Илон Мъск показа превозното средство, с което ще ходим до Марс. Ракетата тежи 550 тона, фактите са изумителни. Видео

28 сеп 2016

Съветваме ви, ако имате свободен един час и нещо – да, знаем че е много -, да си пуснете и изгледате второто видео, закачено по-долу (което започва от 21-та минута). Наистина си заслужава, или поне ако сте фенове на идеята за пътуване в космоса и по-специално до Марс. То е от международната космическа конференция, на която Илон Мъск обясни подробно как неговата компания SpaceX ще направи това възможно.

Цифрите са доста, някой звучат научнофантастично, други неземно, а трети – съвсем логично. Колегите от dnevnik.bg са се постарали да направят сравнително кратък разбор на казаното от Илон, така че ако нямате време за дългия клип (първият е дооста по-къс), просто може да се запознаете с материала, който те подготвиха. Звучи доста любопитно.

Въпреки тежкият инцидент с избухване на ракета преди няколко седмици, американската частна компания SpaceX представи във вторник проекта си за междупланетен кораб, с който хора да достигнат до Марс и да колонизират Червената планета.

Целият комплекс е по-голям от най-мощната ракета, която САЩ са създавали – Saturn V, с която хора достигнаха Луната. На стартовата площадка той ще се извисява на 122 метра, ще има 3,5 пъти по-голяма маса, 3.6 пъти по-голяма тяга при старта и всичко ще бъде за многократна употреба. Идеята е резервоарите да могат да се зареждат в орбита, а на Марс да се произвежда гориво за обратното пътуване.

Без зареждане в орбита ще е нужна 5-10 пъти по-голяма ракета и повече разходи. Без създаването на гориво на Червената планета при старта от Земята ще трябва да се изстреля до 5 пъти повече маса.

Космическият апарат, с който хората ще пътуват и ще се спуснат на Марс, ще се захранва по пътя със соларни панели с мощност 200 киловата. Той ще е висок почти 50 метра, ще има диаметър 17 метра и ще пренася до 450 тона. Далечната цел е да се постигне пренос до 100 души на кораб.

През 2014 г. SpaceX нае за 20 години площадката в Космическия център "Кенеди", от която навремето потеглиха много от мисиите Apollo.

Мъск показа, че според отдалечеността на Марс от Земята пътуването ще отнема средно 115 дни. Най-кратко би било то през 2035 г. (80 дни) и най-продължително през 2027г. (150 дни). В следващите 5-6 години ще се затвори "прозорецът" за по-кратки пътувания, като през 2020г. Те биха отнели 90 дни, но от 2022 г. срокът се увеличава с още месец.

Що се отнася до разходите, Мъск обясни, че ако се следва моделът на национална политика и бюджетни програми, днес изпращането на човек до Марс би струвало около 10 млрд. долара на астронавт. За да колонизираме планетата, цената трябва да падне до тази на средна къща в САЩ., т.е. около 200 000 долара.

За да илюстрира, че с кораб за многократна употреба може цената да се намали с 5 милиона процента, той използва пътуване с Boeing 737. Една такава машина струва 90 милиона долара и поема 180 души. Ако се изпозваше само за един полет от Лос Анжелис до Лас Вегас, той щеше да излезе по 500 000 долара на човек. Но понеже самолетът извършва много полети, в момета може да се намерят билети по 43 долара заедно с таксите и данъците, а горивото излиза по 10 долара.

За да започне реализирането на тази мечта, трябва да се създаде по-масово желание на множество хора, достатъчно търсене и нагласа на обществото, че това наистина може да стане достъпно, както самолетните полети до почти всяка точка на Земята.

Първият полет, обаче, ще е много рисково начинание и определено няма да е пътуване, на което да вземете децата си, добави той. Общо взето става дума за ситуация, в която ще сте изправени пред въпроса "Готов ли си да умреш?".

Източник: dnevnik.bg

Коментирай

Sending ...