Ултимативният пистов мотор на Honda: CBR1000RR Fireblade SP ни казва „здрасти“

  • Ултимативният пистов мотор на Honda: CBR1000RR Fireblade SP ни казва „здрасти“ Ултимативният пистов мотор на Honda: CBR1000RR Fireblade SP ни казва „здрасти“
  • Ултимативният пистов мотор на Honda: CBR1000RR Fireblade SP ни казва „здрасти“ Ултимативният пистов мотор на Honda: CBR1000RR Fireblade SP ни казва „здрасти“
  • Ултимативният пистов мотор на Honda: CBR1000RR Fireblade SP ни казва „здрасти“ Ултимативният пистов мотор на Honda: CBR1000RR Fireblade SP ни казва „здрасти“
  • Ултимативният пистов мотор на Honda: CBR1000RR Fireblade SP ни казва „здрасти“ Ултимативният пистов мотор на Honda: CBR1000RR Fireblade SP ни казва „здрасти“
  • Ултимативният пистов мотор на Honda: CBR1000RR Fireblade SP ни казва „здрасти“ Ултимативният пистов мотор на Honda: CBR1000RR Fireblade SP ни казва „здрасти“
  • Ултимативният пистов мотор на Honda: CBR1000RR Fireblade SP ни казва „здрасти“ Ултимативният пистов мотор на Honda: CBR1000RR Fireblade SP ни казва „здрасти“
  • Ултимативният пистов мотор на Honda: CBR1000RR Fireblade SP ни казва „здрасти“ Ултимативният пистов мотор на Honda: CBR1000RR Fireblade SP ни казва „здрасти“
  • Ултимативният пистов мотор на Honda: CBR1000RR Fireblade SP ни казва „здрасти“ Ултимативният пистов мотор на Honda: CBR1000RR Fireblade SP ни казва „здрасти“
  • Ултимативният пистов мотор на Honda: CBR1000RR Fireblade SP ни казва „здрасти“ Ултимативният пистов мотор на Honda: CBR1000RR Fireblade SP ни казва „здрасти“
  • Ултимативният пистов мотор на Honda: CBR1000RR Fireblade SP ни казва „здрасти“ Ултимативният пистов мотор на Honda: CBR1000RR Fireblade SP ни казва „здрасти“

04 Oct 2016

Едно от най-любопитните решения при новата пистова хилядарка на Honda, е че японците са заложили на Öhlins S-EC елементи на окачването отпред и отзад, както и че са оставили собствения си C-ABS в полза на модул на Bosch. Нещо, което е спестило около 10 кг от масата на мотора. ABS-ът е от последно поколение и взема нужните мерки за адекватно спиране, дори когато байкът е наклонен и в процес на изписване на завоя.

Honda CBR1000RR Fireblade SP идва с адски много електроника. Активното окачване дори разполага с т.н. Rear Lift Control, която следи задницата да бъде под контрол, дори при интензивно спиране. Водачът избира между три Active режима на каране и три Manual, който той може да конфигурира.

Новият Blade е с 14 килограма по-лек от старото „острие“ и тежи 197 кг. Диетата е дошла от изтъняване на стените на рамата (–500 г), хибридната структура на задното Unit Pro-Link рамо (-100 г), както и от допълнителната рама отзад, която е 800 г. По-лека отреди. Новите колела също свалят 100 грама и са обути в гуми 120/70 R17 отпред и 190/50 R17 отзад.

Двигателят. Това е първият редови 4-цилиндров мотор на Honda, който не се командва с жило, а по т.н. система Throttle by Wire. Или казано по-просто, газта е електронна, а въртящата се дясна ръкохватка се следи от сензор. Самият агрегат е разпилян от инженерите на Honda – който, както знаем, знаят това-онова – и е изцеден на абсолютния максимум. Свалени са 2 килограма и са качени 11 коня. Максималната мощност на машината е 189 к.с. при 12 500 об/мин, а максималния въртящ момент е 122 Нм при 10 500.

Скоростите? Наличен е куикшифтър за качване на предавки без съединител, както и Downshift Assist, за да може и да сваляте без да пипате лявото лостче при кормилото. Последният също така наглася скоростта на работа на двигателя, за да не изхвърчите през кормилото или да блокирате задната гума, при изреждане надолу.

Най-добрият Fireblade правен някога? Да, но скоро ще видим и SP2 версията, която ще грабне тази корона. Чакаме.
 

Първородната Godzilla!