Първата доставка на бира с камион без шофьор е вече факт. Какво следва оттук нататък? Галерия от 10 снимки и видео
Какво следва можем само да предположим. Първият в света комерсиален курс с камион без шофьор е абсолютен факт. Машината с марка Volvo е собственост на компанията Otto, която бе основана през януари 2016 и специализира именно в областта на автономния транспорт. И която вече е собственост на Uber. За удоволствието товарът да бъде преместен без намесата на човек зад волана, компанията производител на пивото Anheuser-Busch, е заплатила на Otto сумата от 470 долара.
Оставяме междуфирмените отношения и факти настрана и даваме направо към същността на това важно постижение. Автономният курс бе направен на 20 октомври, като камионът достави 45 000 кена бира Budwiser от Форт Колинс до Денвър, Колорадо Спрингс. Това са 120 мили (малко над 190 км), движение основно по магистрала I-25. В интерес на сигурността на борда на камиона се е намирал и професионален шофьор, който обаче нито веднъж не е поел управлението на машината.
Та, отново, какво следва оттук нататък? Ами, очевидно технологията за автономно шофиране на дълги разстояния е почти готова за масово приложение, особено при големите камиони, които прекарват по-голямата си част от времето на магистрални пътища. Условията там са доста по-постоянни, а компании като Google са достигнали доста добро ниво на запознатост с повечето от тях, поне в САЩ. Резултатът? От една страна, превозите могат да станат по-сигурни и рисковете от катастрофи поради човешка грешка (заспиване например) да намалеят значително. От друга обаче, много тираджии могат да останат без работа, а какви биха били последствията от това, можем само да спекулираме.