Кажете „здрасти“ на ’Baby Boom’, прототипът на бъдещия свръхзвуков пасажерски самолет, който ще лети с 2335 км/ч. Лондон - Ню Йорк за 3,5 часа. Галерия и инфо


16 Nov 2016

Да, това е Baby Boom, детенцето на стартъп компанията Boom Technology, която бе подкрепена от небезисвестния бизнесмен, милионер и авантюрист Ричард Брансън. Това, което виждате на основната снимка е Dubbed XB-1 Supersonic Demonstrator (’Baby Boom’, така си го нарича Брансън) или работещия прототип на бъдещия свръхзвуков пасажерски лайнер.

Dubbed XB-1 бе представен преди няколко дни на централното летище в Денвър, като разработката е базирана на знанията натрупани от Concorde. Размахът на крилете му е близо 5,2 метра, а карбоновият му фюзелаж побира двама души, пилот и инженер. Максималната му маса на излитане е едва 6,1 тона, но бъдещият пасажерски самолет ще е дълъг 52 метра, с размах на крилете 183 метра. Ще побира 55 пътника и шест човека екипаж.

Прототипът XB-1 ще направи първия си полет догодина, а реалният пасажерски „кораб“ ще е готов през 2020. И тогава ще може да се возите със скорост от 2 маха (два пъти по-висока от тази на звука) и да стигате от Лондон до Ню Йорк за 3,5 часа, а от Сидни до Ел Ей за 6 часа и 45 минути. Boom, както е името на големия самолет, ще бъде 10% по-бърз от Concorde, но без да използва афтърбърнър (онова нещо, което прави огън зад изтребителите във филмите, а и по принцип). Тоест, новата птичка би следвало да пие много по-малко керосин от доста жадния Concorde.

Освен с кеш, Брансън помага и с R&D частта, както и с производството (в замяна Virgin Group ще си запази опцията да купи първите десет самолета за собствената си флотилия). И въпреки, че проектът е далеч от своя край, изглежда г-н Брансън и Boom са събрали правилните хора, за да се случат нещата. Прототипът XB-1 използва три General Electric J85-21 мотора, авионика Honeywell, карбонови композити от Tencate и изработка от страна на Blue Force Tech. Що се отнася до дизайнерите, Boom са събрали „случайни“ кадри от NASA, SpaceX и Boeing.

Сбогом V10!