Кажете здрасти на Electric GT, първият GT шампионат с електрически автомобили. Както и на първата състезателна кола със 17-инчов тъч... Галерия и видео


13 Dec 2016

През 2014 станахме свидели на Formula E, която гледахме с недоумение, но вече напълно осъзнаваме и приемаме, а сега се задава и Electric GT: първите в света GT серии с коли задвижвани от електричество. Това е супер новина, а шампионатът се очертава да бъде доста интересен, още преди да е започнал.

Защо? Отговаряме. Първо – колите. Всички автомобили ще бъдат абсолютно идентични, Tesla Model S, в топ изпълнението с батерия със 100 кВтч и – още по-доброто – със топ мощността: 762 к.с. и 967 Нм. За сравнение, болидите от Formula E развиват около 230 коня. Да, те са по-леки, но и EGT има какво да каже по въпроса. Състезателните Мodel S са олекотени с по 500 килограма, вижте снимката на интериора, всичко е изкорубено, освен 17-ичновия тъч, който управлява колата, както и по-малкия LCD пред шофьора. Инсталирана е OMP седалка и системи за безопасност, ролкейдж и това е. Любопитно ни е какво ускорение ще даде тази кола с двойно задвижване и с половин тон по-ниска маса, при положение че цивилната версия вдига сто за под 3 секунди, а също и при факта, че Tesla Model S EGT (нека го наречем така) е обут в сликове Pirelli.

Втората предпоставка за супер интересен шампионат са пилотите. EGT ще включва 10 отбора с 20 международни пилота, половината от които ще са дами. Супер. Трета предпоставка? Има още доста, но няма да ги изброяваме, като точки. Ще кажем обаче, че сезон 1 ще стартира догодина със седем кръга, който ще включват известни писти, като „Пол Рикар“, „Асен“, „Ещорил“ иииии, „Нюрбургринг“.

Какъв ще е форматът? Състезателен уикенд започващ със свободна тренировка с времетраене 20 мин, квалификацията ще е 60 минути, а състезанието – тук става интересно – две по 60 мин, като ще има дневна и нощна част. Супер. Чакаме първия старт с огромно любопитство.

Сбогом V10!