С 200 к.с. повече от Cayenne Turbo S, a зареждането и „догоре“ струва около 20 лв. И с уникален интериор. Tesla Model X от Vilner


20 Dec 2016

Tesla Motors безспорно нанася сериозни удари над бензиновата, дизеловата, хибридната, а и на електрическата конкуренция. С човек, като Илон Мъск зад волана, и с продуктова гама, която съвсем наскоро бе разширена с още един ключов модел - кросоувъра Model X. Кола, която в най-мощното си изпълнение P90D (преди съвсем новата P100D), разполага с близо 200 к.с. повече от Cayenne Turbo S, и чието зареждане „догоре“ струва около 20 лв. За сравнение, резервоарът на Cayenne гълта над 230 лв., а по отношение на динамиката, P90D има какво да каже: 0-100 км/ч за под 3,5 секунди. Изумително.

Но, тук не става въпрос за сравнение между Porsche и Tesla, а за последния за 2016 г. проект на Art Studio Vilner, изпълнен именно на базата на Model X P90D. Амбициозна задача, особено когато собственикът, човек, който притежава още две коли от марката - е искал допълнително обезшумяване на интериора. Екипът на ателието остава изумен от сериозната заводска изолация на колата, но въпреки това успява да отдели тотално салона в акустичен аспект от случващото се на пътя. Това определено е най-тихата Tesla в света.

Основен цветови акцент в интериора е тюркоазеният цвят, който може да се асоциира пряко с „цвета на електричеството“. Той е представен от предпазните колани и кантовете на стелките, като още по-електрически мотив представляват графиките имитиращи пистите на печатните електронни платки. Такива в тюркоаз и с бродираното V на Vilner, са качени на седалките, в областта под подглавниците, като същия мотив, но в черно, е изобразен на гърбовете на предните две седалки. „Електрически писти“ в тюркоазен цвят са бродирани дори от долната страна на козирката на таблото.

Vilner оставят положения в завода карбонов пакет непокътнат, като разширяват присъствието на въглеродния композит с детайли по екстериора. От него са изработени предния лип, корпусите на огледалата и задния спойлер, който е получил и T лого с фин, тюркоазен кант. Още една препратка в „цвета на електричеството“, свързваща екстериора със салона са боядисаните спирачни апарати. Те могат да бъдат видени зад 20-инчовите джанти, които Vilner преобразява в цвят Dark Plutonium Silver.

И накрая, разбира се, чантата. Няма специален проект на Vilner, който да не бива предаван с комплимент, сак изработен от същите висококачествени материали, вложени в автомобила. Фина кожа, логото на Tesla Motors избродирано с тюркоазен конец, бродерия с „електронните писти“ и презрамка в унисон с предпазните колани, завършваща с карбонови катарами. Без съмнение това е най-ексклузивната Tesla, не само в България.

И тук е момента да ви припомним уникалния Merc S-Class на атеилието, който счупи бравометъра ни.

Сбогом V10!