Изненада! Това е Kia Stinger. Мощна е 365 коня, предаването е задно и развива 270 км/ч. Какво?! Галерия и инфо

  • Галерия от 37 кадъра Галерия от 37 кадъра
  • Галерия от 37 кадъра Галерия от 37 кадъра
  • Галерия от 37 кадъра Галерия от 37 кадъра
  • Галерия от 37 кадъра Галерия от 37 кадъра
  • Галерия от 37 кадъра Галерия от 37 кадъра
  • Галерия от 37 кадъра Галерия от 37 кадъра
  • Галерия от 37 кадъра Галерия от 37 кадъра
  • Галерия от 37 кадъра Галерия от 37 кадъра
  • Галерия от 37 кадъра Галерия от 37 кадъра

09 Jan 2017

Не сме се объркали, това наистина е Kia, каквато нямаше досега. Корейците я определят, като фастбекк спортен седан, а техниката и цифрите свързани с колата нямат нищо общо с това, което сте свикнали да асоциирате с Kia.

Започваме с размерите. Междуосието е 2906 мм, което е повече от това на Audi A4, BMW Серия 4 GC и Merc CLS, а дължината е 4831 - също повче от милиметрите на изброените конкуренти (да, вече можем да ги наричаме така).

Задвижването? Марката предлага избор от два мотора, базов 2-литров със 255 к.с. и 353 Нм и черешката, 3,3-литров битурбо V6, който генерира 365 к.с. и 510 Нм. В Kia! Има и още не-Kia цифри: ускорение от 0-100 км/ч за 5,1 сек и максимална скорост 270 км/ч.

И не, тези мотирни цифри не отиват към предните колела, а към задните (опционално може да се избере и AWD с векторно разпределение на въртящия момент) където работи и механичен диф с ограничено приплъзване. Трансмисията е 8-степенен автомат, разработка на самите корейци, като Kia Stinger предлага и пера за смяна от волана.

Стигнахме до интериора. Вътрешното пространство също изненадва със стила си, подредбата и нещата, които виждаме. Класически кръгли въздуховоди в стил Mercedes, метални решетки на говорителите и превключвател на режимите на каране. Браво на Kia. От последният могат да се избират пет „настроения“: Personal, Eco, Sport, Comfort и Smart, които определят работата на окачването, волана, трансмисията и мотора.

И накрая, на какво стъпва и с какво спира тази мега Kia? Окачването не е с двойни A-раменни носачи, но е MacPherson отпред и многозвенно отзад, като по-мощната версия търкаля 225/40 R19 и 255/35 R19. Що се отнася до спирачките, серийният комплект за V6 модела включва Brembo апарати с по 4 бутала отпред и по две отзад. Колко ще струва? Доста интересен въпрос на който все още нямаме отговор, но цената би следвало да е осезаемо по-ниска от тази на колите които изброихме в началото.

Kia стават все по-силен играч, а Stinger определено ще подсили и реномето на марката, в ролята си на добър топ модел. Корейците обаче имат какво да покажат и в другия край на моделната си гама. Кликнете на новото Picanto тук долу.

 

Много практичен и интересен!