Когато караш 8,2-литров Chevy Chevelle, а двете ти турбини живеят при задния диференциал

  • Галерия с 22 снимки. Галерия с 22 снимки.

05 Jul 2017

Кой каза, че турбините трябва да са под предния капак? Или под задния, ако моторът е там? Като може да са при самия край на изпускателните тръби. Скептиците казват, че това е глупаво и ще доведе до голяма турбо дупка, но австралийските пичове от streetmachine.com.au твърдят, че това не е така.

Там попаднахме на материал за инсталацията на кит Squires Turbo Systems, разбит в 14 стъпки с описания, които обаче ще ви спестим по две причини. Едната е, че материалът ни би станал прекалено тежък и сложен, а втората е, че рискуваме да объркаме нещо сериозно. Затова, стегнато и с настроение ви представяме малко базово инфо и обилна галерия от 22 кадъра ( вижте по-горе ).

Което базово инфо се състои в това, че колата е Chevy Chevelle със стабилен 8,2-литров V8, който обаче отдава около 400 к.с., нищо работа за този масивен обем. Това обаче се случва преди инсталацията на двете охлювчета под багажника. След тях диното замерва 680 к.с. на задните колела, при базова настройка на 5,4 psi. Австралийците казват, че без проблем могат да ги надуят до 10 psi за около 1000 коня при гумите. Супер.

Какви са предимствата на монтираните отзад турбини? Хората изтъкват по-лесната инсталация, по-ниското ниво на шум в купето, по-малкото увеличение на температурата под предния капак, по-добро разпределение на масите, по-ниски температури на всмуквания въздух и липсата на скъпи поръчкови изпускателни колектори. Отзад турбините се и охлаждат по-добре, там работят на около 650-700 градуса, докато отпред са на около 1100.

Любопитно, само дето като гледаме колата отдолу, тези чарколяци и въздушни филтри, след което, като погледнем състоянието на нашата пътна инфраструктура, не ни се вързват нещата. Съмняваме се, че тези K&N-чета ще харесат коктейла от луга и пясък, но все пак тук говорим за страна, като Австралия, където нещата са малко по-уредени. Глупости, много по-уредени. Но все пак схемата е доста любопитна.

И в случай, че сте от по-любопитните по темата хора и искате да се запознаете с всички стъпки по монтажа, просто кикнете на този Chevy Chevelle и ще се озовете на оригиналната австралийска публикация. Приятно гледане и четене, приятели.

 

Много по-добра от предишната?