Range Rover Velar е подвижно произведение на изкуството. Галерия и инфо

  • Галерия от 28 снимки. Галерия от 28 снимки.

03 Mar 2017

Range Rover Velar, четвъртият Range в семейството, не е просто материал за запълване на фугата между Evoque и Sport, а изцяло нов автомобил. Окей, във Velar живеят и компоненти от споменатите модели (в това число и двигателите), но много от възлите са нови и направени специално за този Range. Видеото е доста подробно и доста приятно.

Колко е голям Velar? Няма да цитираме точните размери, само ще кажем, че е с около 5 см по-къс и по-тесен от Range Sport. Фаровете са най-тесните монтирани в Range, а дръжките на вратите са изскачащи, но не като при Jag F-Type. Отбелязваме тези неща във връзка с новата посока в която се насочва LR с Range, а именно опростяването на формите. Макар това често да е свързано с по-сложното им проектиране, какъвто е случаят с въпросните дръжки показан във видеото.

Споменатите фарове ще могат да се поръчат и в топ изпълнение Matrix-Laser LED, тоест с лазерно-диодна техника и обхват от около 600 метра. Стереото пък може да бъде Meridian с 1600 вата, като и двете неща ще са серийни при първите бройки на колата означени с етикети ‘First Edition’ и V6 мотори. Въпросните двигатели са 3-литровия V6 Supercharged бензинов с 380 коня и също 3-литровия дизел с 300 коня и 700 Нм. Четрицилиндровите машинки пък са от 2-литровата серия Ingenium: нов бензинов с 250 коня, който по-натам ще се появи и с 300 коня, както и дизелите със 180 и 240 коня.

Интериорът? Тук Velar бележи сериозен качествен скок. Най-значим при инфотейнмънт (много хубава „българска“ дума...) системата, която е съставена от два 10-ичнови екрана с допирно управление. Реално долният дисплей отговаря и за повечето функции на колата – климатик, седалки и т.н. -, а горният е с променлив ъгъл и прилича на продукт на Apple. Бутоните по волана пък вече не са физически, а вместо това лачени чувствителни на допир повърхности. Любопитно ни е дали работят с всякакъв тип ръкавици. Във видеото казват, че в колата има близо 10 км кабели.

Проходимостта и обемите? Range Velar побира минимум 632 литра в багажника си, което според LR е рекорд за класа си. Що се отнася до офроуд способностите, V6 моторите идват с въздушно окачване и 251 мм просвет (213 със стоманени пружини), а Terrain Response 2 електро-механиката за управление на сцеплението е опционална. Очакваме достойно представяне в гората. Заключението? Колата изглежда страхотно. Разгледайте галерията и отделете 15-ина минути за видеото.

И след като го направите, може да скочите на тази картинка: най-луксочният и голям Range в гамата, Range SVAutobiography Dynamic, който някак си взе да остарява. Поне сравнен с Velar. Кикнете на снимката за галерията и инфото.

 

Първородната Godzilla!