Aston Martin DB11 току-що получи 4-литровия битурбо V8 на Mercedes-AMG C 63 S
Първият AMG мотор работещ в Aston е вече факт: това е 3982-кубиковият V8 с две турбини и по четири клапана на цилиндър, който при Merc-AMG съществува в няколко форми. Тази, която немците дават на британците е като при Mercedes-AMG C 63 S. Моторът в Aston Martin DB11 V8 сервира 510 к.с. при 5500 об/мин и 675 Нм (при C-Class са 700 още от 1750 оборота, но Aston са качили тяхна карта на електрониката), достатъчни за 4 сек от 0-100 км/ч и максимална скорост 300 км/ч.
За сравнение 5,2-литровият битурбо V12, който остава като по-скъпия вариант на DB11, генерира 608 к.с. и 700 Нм, ускорява до 100 за 3,9 сек и вдига малко над 320 км/ч. Тоест, разликата в динамиката не е толкова голяма, като дори по-слабия V8 вероятно се усеща по-поврътлив, заради 115-те кг по-малко и съответните промени по окачването. Aston-а със сърце на Merc-AMG тежи 1760 кг (Mercedes-AMG C 63 S тежи 1800 кг, вдига сто за 3,9 и е ограничена на 290 км/ч), а визуалните разлики с големия батко V12 са минимални. Различни са джантите и предния капак, който е с два вместо с четири отвора.
Що се касае до разликите в разхода на гориво, вредните емисии и цените на V8 и V12 вариантите, първите не са особено големи. Големият мотор гори (официално) 9,5 на сто, докато 4-литровия V8 се задоволява с 8,3 л/100 км. Емисиите са с 35 г/км по-малко, което също не би се отразило сериозно на данъците в Европа и САЩ, за разлика от Китай обаче, където те се формират на база работния обем. Това също е било добър повод за Aston да мушнат AMG-то под капака на DB11. Цената? Препоръчителната на AM DB11 V8 за Германия е 184 000 евро, което го прави с 21 900 „по-достъпен“ от V12.