Hyundai започва да мисли забавно. Запознайте се с i30 N с 275 коня


15 Jul 2017

Първият хотхеч от Hyundai е пред вас. Казва се i30 N, като очевидно ключовото тук е въпросното N. Зад него се крият няколко години разработки и препратки към легендарната „Нюрбургринг”, където корейската марка има развоен център за Европа. Конкурентът на Golf GTI ще се продава в два варианта на двулитровия си бензинов мотор – с 250 и 275 к.с. И двете версии идват с 6-степенна ръчка, а ускорението до 100 км/ч е съответно за 6,4 и 6,1 секунди.

И в двата случая имаме по-твърдо шаси спрямо това на семейните дизелови i30. Адаптивното окачване (колата е с 4 мм по-близо до асфалта от стандартните си събратя) предлага пет режима, които се избират от огромни бутони на волана. Въпросните бутони променят също реакцията на двигателя, на стабилизиращата програма, намесват се в звука на изпускателната система и в твърдостта на волана.

Пакетът Performance идва с 19-инчови колела с гуми Pirelli P-Zero, по-големи спирачни дискове и диференциал с електронно ограничено приплъзване. За акустичната драматичност на колата се грижи специално аудио, свързано с изпускателната система.

Според Hyundai при разработването си хечът е имал за цел повече удоволствие от шофирането вместо рекорди на пистата. Засега това повече прилича на извинение, но може да дадем категорично мнение едва след като я караме.

Воланът, скоростният лост и електронното табло също са нови. Към тях добавете спортни седалки и половин дузина лога N, за да добиете представа какво ви очаква в интериора. Hyundai ще ограничи колата до едва шест цвята, включително доста изкусителното синьо Performance от снимките. Първите доставки се очакват преди края на годината.

Сбогом V10!