Неправомерно декласираха Виторио и Христо Попови от рали „Твърдица“

  • Галерия от 17 снимки Галерия от 17 снимки

16 Jul 2017

13-тото издание на рали „Твърдица“, което се проведе този уикенд приключи, а метеорологичните условия в Твърдишко-Еленския балкан представиха изключителни изпитания пред 25-те екипажи застанали на старта. Нямаше константни пътни условия, трасетата бяха ту сухи, ту влажни, ту страшно мокри и кални след изсипалия се дъжд в Петък и Събота. Това направи избора на гуми адски труден... за тези, които имаха избор, а други просто караха с каквото имат.

Участието на нашия приятел Виторио Попов, един от най-младите ни пилоти, беше пред провал и беше почти сигурно, че той нямаше да стартира. Въпреки това, ентусиазмът на младото момче и желанието му да се състезава му помогнаха и той успя да си намери средства само ден преди старта на ралито. Голяма беше изненадата на всички, които не го очакваха, а той все пак се появи заедно със своя баща Христо Попов и техния Ford Fiesta ST. Виторио сподели, че буквално са направили невъзможното, за да могат да участват и да се борят за класиране в тежкото рали.

През цялото време Виторио караше много тактически, давайки постоянни времена, но и съобразявайки се с възможностите на напълно стоковия си автомобил и липсата на разнообразие от гуми. За жалост, на новия за състезанието етап „Лазарци“, който беше трети поред за днешния ден, малка грешка прати Fiesta-та в страни от пътя, удряйки дърво със задната част на автомобила. По думите на Виторио, на много бърз десен завой, задницата на колата е поднесла изведнъж заради хлъзгавия асфалт и той не е имал никакво време за реакция. За щастие обаче, той и баща му Христо са добре, а пораженията по автомобила са нищожни и то само козметични, което означаваше само едно – те продължават като успяват да избутат автомобила сами заради липсата на публика в този участък.

До тук всичко звучи добре, Виторио и Христо изкарват следващите два етапа, единият от които, изключително тежкият 29 км Елена-Твърдица. Виторио сподели, че в едната част на етапа е валяло, докато другата част е била напълно суха, но въпреки това с ударения си Форд, той успява да завърши и то с много добро време.

В сервизния парк те биват инструктирани от техническите и спортните комисари да сложат найлон, а после плексиглас на мястото на счупеното дясно стъкло, за да може то да предпазва купето, което условие те изпълняват и биват допуснати да продължат състезанието след сервизния парк, като остава само един единствен скоростен етап „Предела“ до края на състезанието.

Стигайки до старта обаче, те биват посрещнати от рязко промененото решение, че нямат право да стартират на последната отсечка и биват декласирани от състезанието под претекст, че техния автомобил е много опасен и за тях и за публиката. Опасен? С един огънат багажник и едно счупено стъкло, което е подменено от съответното изискване на техническата комисия... Последващото решение след като вече автомобила е бил допуснат да напусне сервизния парк е, че е трябвало стъклото да бъде заменено от поликарбонат и колата да продължи в абсолютно безупречно състояние според устава.  Без нищо висящо от автомобила, което може да застраши когото и да било, ние мислим, че това решение на спортните комисари е опит да се пореже мотивацията и ентусиазма на младия състезател, тъй като стандартите на нашия автомобилен спорт не съответстват на тези в Световния рали шампионат и няма как за половин час, колкото е сервизното време той да излезе на трасето в козметичен вид като от магазина.

За съжаление все още има хора, които сякаш нарочно работят против интересите на спорта и той да се развива, и този акт на неразбирателство и промяна на мнения „ту може, ту не може“ всъщност пречат на младите ни таланти да се развиват.

Въпреки това, ние сме убедени, че това няма да спре хъса на Виторио и бяхме уверени, че ще го видим на следващото състезание, рали „Сливен“ в родния му град, което е любимото и на фенове и на състезатели, като се очаква там да дойдат и екипажи от Румъния и Турция.

На рали „Сливен“ се завръща и по-големият брат на Виторио, Марио Попов, който всъщност е собственикът на тази Ford Fiesta ST, но живее и работи във Великобритания и преотстъпва състезателния си автомобил на по-малкия си брат, за да може той да се развива. На рали „Сливен“ Марио ще участва със своя навигатор Даниел Мечикян зад волана на Форда, а Виторио и Христо Попови ще бъдат зад волана на другия им състезателен автомобил – Opel Corsa в клас RC4. Желаем им успех!

Снимки: APIX - Action Photography   @apix.bg

и личен архив на Виторио Попов

 

Първородната Godzilla!