В този Rolls-Royce Phantom работи 2JZ мотор на Toyota. Мощен е 900 коня и е снабден с компресор и турбина

  • Галерия от 28 снимки. Галерия от 28 снимки.

03 Mar 2019

Япония е страната на изгряващото слънце, както и страна на неограничените възможности, поне що се отнася до автомобилната култура и най-вече тунинга. Там всичко е възможно и този Rolls-Royce Phantom e ярък пример. Собственикът му го взима чисто нов през 2008 г. и му се радва много. Толкова много, че го кара всеки ден, възползвайки се от чувството за превъзходство, което дава тази супер престижна лимузина, тежаща 2,6 тона и задвижвана от масивния 6,75-литров атмосферен V12 BMW N73. Линеен мотор със 720 Нм и приличните 460 к.с., изобилие от тяга и много килограми шумоизолация около него. Супер.

Супер до не особено прекрасния момент, девет години по-късно, когато същият този агрегат казва голямо и качествено „чао“. Пробегът е 190 000 км, а когато човекът се обръща към Rolls-Royce Japan, същите му казват, „Няма проблем, новият двигател ще дойде след… две години“. Две години на трупчета обаче не са оферта за заможния японец, който се заема да реши проблема сам или по-точно обръщайки се към тунинг ателие с молбата да махнат счупения V12 и в големия, като малък хол двигателен отсек на Phantom, да пъхнат 3-литровия 6-цилиндров редови 2JZ мотор на Toyota.

Правят го прекрасно, като преди това пипат тук-там. Сменят буталата с 87-милиметрови ковани HKS, монтират турбина Trust T78, а също завинтват и механичен компресор HKS GT8555. Добавят и задължителните маркучи, кулери, радиатори и прилежащи работи, за да се получи една прилична енергоцентрала. Дино Дейл Карбонаре разговаря със собственика за Speedhunters.com и разбира, че колата в момента разполага с 600 коня при 1,6 бара налягане на турбината, като при 2 бара моторът изкарва 900. Въртящ момент не се споменава, но какъвто и да е, се предава на задните колела през 4-степенна автоматична трансмисия от Toyota Aristo, откъдето е и двигателя.

Това определено е най-странният Rolls-Royce Phantom, кoйто сме срещали, а и интериорът не отстъпва по ненормалност. Лостът на скоростите е изкаран на мястото на поставките за чаши, а пред класическите уреди с дървено обкръжение са забодени Defi показател на налягането на турбината и комбиниран дигитален уред на същата марка. Седалката на шофьора показва следи от употреба, но като цяло Дино Дейл пише, че е салонът е остарял достойно за качеството на RR. Що се отнася до окачването, носещата като кораб Phantom въздушна система е сменена с компоненти Öhlins.

Лукс от Китай!