Новият Cayenne Turbo прави 100 км/ч за 4,1 сек, за колкото и Carrera GTS. Има и въздушна спирачка
Това е самата истина, като трябва да уточним, че 4,1 сек е „базовото“ ускорения на новия Cayenne Turbo и на 911 Carrera GTS Coupe, екипирано със 7-степенната ръчна трансмисия. Ако новата топ версия на големия SUV се поръча със Sport Chrono пакет, ускорението пада на 3,9 сек, а с PDK кутията, Carrera GTS вдига сто за 3,7.
Cayenne Turbo е с 30 к.с. по-мощен отпреди. Задвижва се от новия 4-литров битурбо V8 мотор, който генерира 550 к.с. и 770 Нм (с 20 повече отпреди), а максималната скорост е 286 км/ч. За стабилността и комфорта се грижи ново „трикамерно“ въздушно окачване и списък със съкращения, като PDCC, PTVC+, както и разбира се адекватно оразмерените 21-ичнови гуми с размери 285/40 отпред и 315/35 отзад.
Новост е активният спойлер на задния капак, който от Porsche казват, че е първият подобен подвижен елемент в SUV класа. Освен, че подобрява стабилността на задницата, при резки спирания от по-високи скорости, спойлерът играе ролята и на въздушна спирачка. В резултат спирачният път от 250 км/ч намалява с два метра. Що се отнася до салона, според нас той е един от най-добрите в класа. Цената на колата започва от 138 850 евро.