При Veyron смяната на гумите излизаше 35 хил. евро. Колко мислите, че е при Chiron?


18 Sep 2017

Bugatti Veyron беше безумно скъпа кола не само заради цената си от 1,4 млн. евро, но и заради неразумно високите разходи за поддръжка. Нестандартната геометрия на джантите изискваше те да се сменят на всеки 20 000 км (срещу около 40 хил. евро в оторизиран сервиз на Bugatti) и то като имате предвид, че за гумите се предвиждаше смяна на 4000 км (ок. 35 хил. евро).

При Chiron това вече не е така и джантите са предвидени да издържат целия живот на колата, обяснява Мартин Грабовски, главен инженер на Bugatti. „Вече монтираме стандартни джанти, така че може да смените гумите на Chiron общо взето навсякъде.” Бърза проверка показва, че предните с размер 285 / 30 R20 и скоростен индекс до 300 км/ч могат да се вземат и за под 1000 лв. парчето. Със задните 355 / 25 R21 е малко по-сложно, но ако няма да развивате скорости над 300 може да минете дори икономично. Ако все пак смятате да използвате пълния потенциал на колата си (а това не би било странно, след като сте вложили 2,4 млн. евро), то едва ли цената на гумите ви вълнува.

Любопитно е, че като основна причина Bugatti да ограничи максималната скорост на 420 км/ч се посочва животът на гумите. Според слуховете, когато опита да подобри рекорда на Veyron догодина, Chiron може би ще надхвърли 460 км/ч. Все още обаче не знаем с какви гуми ще бъде направен рекордът. Това трябва да се случи със стандартните за модела гуми Michelin Pilot Sport Cup 2, за да бъде зачетен рекордът.

Първородната Godzilla!