Новият Vantage е красив като Aston Martin и мощен като AMG

  • Обширна галерия с 38 снимки Обширна галерия с 38 снимки
  • Новият Vantage е най-добрият Aston, правен някога. Новият Vantage е най-добрият Aston, правен някога.
  • В голяма степен това се дължи на технократския 4-литров V8 от AMG В голяма степен това се дължи на технократския 4-литров V8 от AMG
  • За красотата на каросерията обаче отговаря единствено Aston Martin За красотата на каросерията обаче отговаря единствено Aston Martin
  • Отровно жълто или елегантен графит? Отровно жълто или елегантен графит?

22 Nov 2017

„Това е нашето разбиране за спортна кола. Семпла, чиста енергия, тя е ловец. Има опашка в задната част и най-ниския нос, който някога сме правили. Ако DB11 е меч на самурай, това тук е скалпел”.

Думите са на Марек Райхман, главния дизайнер на Aston Martin, при представянето на новия Vantage. Не е лесно кола като предишния Vantage да бъде заменена, но Aston се справи великолепно. На някого да му липсва старото купе при наличието на това бижу?

Мощността идва, както очаквахме, от 4-литров битурбо V8 на AMG. Конете са 510, а въртящият момент достига 685 Нм. Скоростната кутия е автоматик ZF с 8 предавки, но на по-късен етап ще се появи и ръчка.

Двигателят е свален максимално ниско и изнесен назад, за да се постигне идеалното съотношение на масите по 50% между двата моста. Сухото тегло на Vantage е 1530 кг (Porsche 911 Turbo – 1595 кг), а ускорението до 100 км/ч се осъществява за 3,6 секунди. Максималната скорост достига 313 км/ч.

Шасито е еволюция на алуминиевата конструкция на DB11, но според британците 70% от елементите са нови за Vantage. Задната полурама вече е неподвижно монтирана, за да осигури на шофьора усещане за връзка с колата. Окачването отпред е съставено от двойни А-раменни носачи, а отзад е многоточково. Налице е и най-новото поколение активни амортисьори, които предлагат три режима – Sport, Sport Plus и Track.

Пред вас е първият Aston Martin, който разчита на електронен заден диференциал. Умната машинка адаптира характеристиките си към стабилизиращата програма. Това би следвало да прави колата „по-събрана”, както на права, така и в завой.

Всичко това означава само едно – че новият Vantage е много повече кола за каране, Aston какъвто ентусиастите чакаха отдавна.

Инженерите от аеродинамичния отдел са се постарали много, за да залепят Vantage към асфалта без да развалят елегантните му извивки със спойлери. Освен обичайните елементи като дифузьора и сексапилната извивка на задния капак, дори елементи като страничните въздуховоди са проектирани да произвеждат притискане.

Ако вече сте се влюбили, Vantage може да бъде ваш срещу 154 хил. евро, като първите доставки се очакват през пролетта на 2018.

Лукс от Китай!