Вече официално: Новата G-класа с 422 к.с., по-голям клиренс, понижаващи предавки и -170 кг (+Видео)




























Mercedes-Benz се забави доста с публикуването на официалните снимки на изцяло новата си G-класа. И когато най-накрая ги получихме, първата ни реакция беше, че по погрешка са пратили фотоси на старата кола. Да, дори и вече подготвени от изтеглите фотографии, няма как да си затворим очите – 40 години по-късно G-класата изглежда почти идентична с колата, която вече не може да се купи.
В това няма нищо чудно, защото най-успешната година в производството на легендата е… 2017. „Основната ни цел беше да увеличим здравината и да подобрим връзката между окачването, задвижващата система и рамата“, обяснява шефът на отдела за всъдеходи на Mercedes д-р Гунар Гютенке.
Очевидно са забравили да работят по дизайна. Новите диодни светлини честно казано приличат като нещо от тунинг ателие, но всичко останало изглежда точно като досега – изнесеното отвън задно колело, грамадните мигачи върху предния капак, защитните елементи по каросерията.
Дизайнерите са вложили усилия арките на калниците и броните „да не изглеждат като нещо добавено допълнително“, но в крайна сметка трябва да сте доста запалени по модела, за да откриете другите разлики.
Числата ще ви помогнат. Новата G-класа е със 170 кг по-лека, но с 53 мм по-дълга и със 121 мм по-широка. Това се отразява на интериора, който вече не прилича на този в баничарка, а е доста по-просторен и уютен. Дръжката за пътника до шофьора остава, а също позицията на седалките, която те залепя за предното стъкло. Любопитно как ще се представи новата G-класа в краш тест.
Във всяко друго отношение интериорът на колата е изключително модерен. Таблото е изцяло дигитално, седалките предлагат подгряване, охлаждане и масаж, а инфоразвлекателната система идва наготово от по-големите модели на марката.
Премиерата е във версията G500 с новия 4-литров битурбо V8, тук във вариант с 422 к.с. и 609 Нм. Средният разход е 11,3 л/100 км, казват от Mercedes. Поне са откровени. Скоростната кутия е 9-степенната автоматична, разработка на концерна. Електрическо серво позволява въвеждане на функции като автоматично паркиране и спазване на лентата. Да, шофьорите на G-класата ще трябва да се научат да използват мигачите.
Очевидно G-класата не е забравила корените си. Тя използва традиционна рама, три блокировки на диференциалите и понижаващи предавки. Клиренсът (241 мм) е по-голям отпреди, което увеличава дълбочината на газене (700 мм), ъглите на заход и отход също са по-добри. Само че в новата версия вече може да изберете съответната комбинация от команди, която да ви измъкне от калта.
Доставките започват през лятото, а цената в Германия стартира от 107 хил. евро.
Споделете и своето мнение – трябваше ли Mercedes да е малко по-смел с дизайна или ви харесва да виждате преродената икона с нова техника, но същия ръбат исполински вид?