Това е ралиджийско ‘Porsche Macan’ с 5-литров Ford V8, който гори 70 л/100 км


23 Jan 2018

Macan с Ford V8??? Не е ли светотатство? Никак даже. Всеки дори малко запознат с професионалния рали спорт знае, че машините на големите отбори често нямат почти нищо общо със серийните коли, които реално рекламират състезателните чудовища.

И точно затова кавичките в заглавието не са случайни, защото в този автомобил на LP Racing има само 4 компонента от Porsche Macan и това са двата стопа и двата фара. И толкова. Колата е създадена по идея и поръчка на унгарския бизнесмен и пилот Пол Лониай и е страхотна!

Пол притежава многомилионен бизнес с витамини и е достигнал до ниво да задоволява страстта си към ралитата по този начин, създавайки уникално возило според собствените предпочитания. Които в случая се водят и от огромния респект към Porsche и по-специално към изумителното 959, което печели (1986 г.) едно от най-тежките състезания на планетата – рали „Париж-Дакар“.

„За мен Porsche е перфектната идея, перфектният продукт. Исках кола, с която да се гордея. Затова избрах визията на Macan,“ казва Пол. Визия, изградена на базата на шаси изградено от над 80 метра хром-молибденови тръби. Геният зад конструкцията? Schlesser GP и далеч небезизвестният Жан-Луи Шлесер, представянето на който е излишно.

Колата реално е с около 13% по-голяма от един истински Macan, което означава, че всеки панел е трябвало да бъде изработен на ръка. Материалът на екстериора е фибростъкло. Окачването, то разчита на амортисьори и пружини с марка Donerre, по два във всеки край на колата, всеки струващ по 2000 евро и даващ 25 см ход.

Би било добре и двигателят да бъде с произход Porsche, например 4,8-литровият V8 на Panamera GTS, но приспособяването му според изискванията на този тип състезания би било изключително трудно. Затова Пол избира 5-литровия V8 на Ford, които може да изкара около 600 к.с., ако не го ограничава 36-милиметровият въздушен рестриктор – този компонент е задължителен и се налага от FIA. В легален вид моторът генерира 360 к.с. и 600 Нм, като е вързан за трансмисия Sadev (20 000 евро) и уникален диференциал. При състезателно темпо машината гори между 60 и 70 литра на 100 км, което налага и присъствието на 400-литров резервоар.

И като казваме „уникален“ диф, имаме предвид уникален. „Имахме два варианта за диференциала“, казва Пол. „Единият бе ‘евтиният’, да купим готов, който реално въобще не е евтин и който нямаше да издържи много. Другият не да си го направим сами. Процесът на тестване на предавателните числа е изключително дълъг и труден, но това е, като в бизнеса – ако имаш правилните хора, целта е постижима,“ добавя Пол.

Резултатът е един изключително готин и способен рали автомобил, който предизвиква положителни емоции сред публиката и който ще видим в „Дакар“ догодина. Да, Пол ще се впусне в най-тежкото състезание, но не воден от наивност. „Далеч съм от мисълта, че мога да се конкурирам с имена, като Насър Ал Атия и Мико Хирвонен; целта ми е просто да завърша“.

Пол допълва още нещо важно. „Има много богати хора, които смятам, че е  достатъчно да си купят скъпа кола и да отидат в Южна Америка, след което отпаднат на втория, третия ден. Моята идея не е такава. Най-трудно ще е да завършим „Дакар“, за което ще ни трябва и завършен автомобил без никакви проблеми, екип от добри механици и сервизен камион, който да се придвижва от лагер на лагер. Както и професионален пилот с опит в това състезание. Това е планът ми, първата кола да се кара от някой с много повече опит от мен, а аз да карам втората, която се прави в момента“.

Радваме се на Пол за неговия ентусиазъм, за избора му на визията ‘Macan’, както и за методиката му и начина на разсъждение. И вече очакваме следващия „Дакар“ с нетърпение.  

Източник: petrolicious.com

Супер симатяга!