Това е 1983 VW Golf MkI с 2-литров VTEC от 2008 Civic Type R

  • Галерия с 48 снимки. Галерия с 48 снимки.

11 Feb 2018

Себ Нимок купува колата с не много сложна идея – да я стегне и да и сложи 2-литров атмосферен VW мотор за кеф. Когато започва да разглобява Golf-а обаче, нещата поемат в малко по-различна (сериозна) посока. Себ осъзнава, че не е лошо да монтира ролейдж и решението е взето – тази „единичка“ ще бъде превърната в уличен състезател.

Поставя тръбни X-ове зад вратите, кутия с педали OBP, състезателни седалки с колани Sparco, 350-милиметров волан OMP, дигитален уред зад него и 35-литров сертифициран за състезания резервоар. Отвън избира ‘Berg Cup’ визия, поръчва кит, но той се оказва не особено качествен. Себ изработва сам карбоновия лип и дифузьор, слага преден капак от фибростъкло и още няколко „рейсинг“ детайла.

Изборът на двигател идва на по-късен етап. „Огледах се за атмосферен VW мотор, но всички те щяха да глътнат много пари за модифициране. А и са доста стари, затова се спрях на Honda K20 – агрегат, който изкарва 220 к.с. в заводски вид и се развърта до 8000 об/мин. Честно казано се чудя защо не избрахо този двигател по-рано,“ казва Себ.

Изцяло алуминиевото сърце идва от 2008 Civic Type R с едва 24 хил. мили. Естествено се налагат модификации по отсека, Себ поставя крепежни елементи Hasport, всмукателен колектор от Accord Type R, бензинопроводи K-Tuned, BMC Carbon „въздушна кутия“ и изпускателна система Edwards Motorsport 4-2-1. Резултатът е 240 к.с. и 240 Нм.

Що се отнася до окачването и контакта на колата с пътя, тя е качена на GAZ регулируеми койлоувъри, джантите са възстановени BBS RS001, а гумите 195/55 R15 Nankang NS-2R и 225/55R15 Yokohama A-022. Спирачките пък са с VW Corrado G60 произход отпред, а отзад от Golf GTI MkIV. Резултатът? Виждате го в обилната галерия. Разгледайте я, след което кликнете на този VW Golf VR5 Turbo с 350 коня, задно и рама от BMW E30.

Лукс от Китай!