Jaguar I-Pace се хвърля срещу Tesla Model X. Има 400 к.с. и минава 480 км


02 Mar 2018

Най-накрая е готов, новият Jaguar I-Pace, вече серийно произвеждан. Готов е за поръчки. Стартовата цена в Европа е 71 700 евро. Забележителното е, че докато Audi, BMW и Mercedes работят по конкурент на Tesla Model X от години, Jaguar успя да ги изпревари. А най-хубавото е, че въпреки малко по-различните пропорции, дизайнът на концептуалния модел в голяма степен е запазен.

Поради липсата на двигател отпред, предницата е екстремно къса, като предните колела и пътниците са изместени толкова напред, колкото изискванията за безопасност са позволили. Това означава голямо междуосие и извънредно просторен интериор, особено за пътниците на задния ред седалки. За сравнение – външните размери на Porsche Macan са почти идентични, но I-Pace предлага 180 мм по-дълго междуосие и 30 мм повече пространство за коленете.

Тук ключово е междуосието и точно в това отношение е голямото предимство на конструкцията тип скейтборд, с батерии в пода. Колкото по-голямо е междуосието, толкова повече батерии могат да се поберат. В изцяло новата алуминиева архитектура на I-Pace (която ще се използва за още много електрически модели на Jaguar Land Rover) се побират литиево-йонни батерии с капацитет 90 кВтч, заедно със системите за загряването и охлаждането им. Те свалят и центъра на тежестта значително по-долу – със 130 мм по-ниско от този на F-Pace. Окачването е двойно А-раменно отпред и многоточково отзад с опционално пневматично саморегулиращо се и адаптивни амортисьори. С тегло от 2,1 тона определено не говорим за лека кола, но все пак се забелязват положителни тенденции към олекотяване.

И още числа. Пробегът с едно зареждане достига 480 км и то по новия доста по-реален цикъл на измерване WLTP. Намерете достатъчно мощна зарядна станция (100 кВт) и ще имате 80% от батерията за 45 минути. От домашна 7-киловатова станция колата ще се зареди за десет часа.

Мощността отива към четирите колела през два електромотора – по един за всеки мост, собствена разработка на Jag. Всеки от тях прави по 200 к.с. за общо 400 коня и 696 Нм. По-висок въртящ момент от F-Type SVR. Само отбелязваме. Ускорението до 100 км/ч за 4,7 секунди го вкарва в клуба на Range Rover Sport SVR.

Интериорът разчита на последното поколение инфоразвлекателна система с два екрана Touch Pro Duo. Зад волана виждаме дигитални уреди, но въпреки масовата дигитализация, Jaguar не се отказва от бутоните изцяло, включително за скоростната кутия с една предавка. Вътрешността на космическия кораб на Jag е странна смес от традиции и бъдеще. Седалките са пет, багажникът е голям (има и малък отпред), USB портовете – шест.

Колата ще получава обновявания по мрежата, докато спите, което е готино.

И накрая – да, Tesla продава Model S и Model X от години, но Tesla е стартъп от Силициевата долина, който прави единствено и само електрически коли. Jaguar е производител, който трябва да се съобрази с репутацията си и в момента прави сериозна крачка от миналото към бъдещето. Само времето ще покаже дали светът е готов за Jaguar с кабел за над 70 хиляди евро…

Във видеото ще се убедите, че I-Pace е по-бърз и лек от голямата Tesla. Макар истинският въпрос е дали ще победи бензиновите и дизеловите си събратя…

 

Фенове сме! A вие?