VW Polo R WRX трещи с 570 коня, вдига сто за 1,9 секунди
Колата е брутална и поредната „илюстрация“ за това колко як е рали кросът. Автомобилът е базиран на серийното Polo - разбирайте, няма нищо общо с него, освен може би фаровете и стоповете -, и е разработен съвместно с шведския PSRX Volkswagen. В случай, че се чудите откъде идват четирите букви, подсказваме – от името Петер Солберг и това на състезателната дисциплина RX.
Под предния капак на Polo R WRX работи 2-литров турбо агрегат, който генерира 570 к.с. при 7800 об/мин, както и 650 Нм при 5000 оборота. Тези цифри задвижват четирите колела през 6-степенна секвенциална скоростна кутия, чиито съединител е съставен от три карбонови диска. Отпред и отзад работи по един диф с ограничено приплъзване, а окачването е сглобено с амортисьори ZF и предлага ход от около 240 мм.
Що се отнася до спирачките, в четирите края са монтирани 325-милиметрови дискове и 4-бутални апарати. Необходимост, като се има предвид динамиката на колата: 0-100 за 1,9 секунди, като в случая максималната скорост (в случая 200 км/ч ) не е толкова важна и зависи от конкретния подбор на предавателните числа на скоростите.
Очакваме дебюта на VW Polo R WRX и компания в Барселона на 14 и 15 май, когато започва рали крос сезон 2018. Зад волана на колата ще застанат 43-годишният норвежец Петер Солберг и 29-годишният швед Йохан Кристоферсън. Бирите вече са в хладилника.