Ferrari Dino направи 50 години. Изложението Auto Jumble в Люксембург бе посветено на модела, а ние бяхме там
Прекрасно Dino 246 GT от 70-та. Галерия с 80 снимки от изложението.
Моторът е 2,4, мощността 159 коня, а скоростите са пет.
Dino GT в червено, цветът на Ferrari.
Колата може и да не е „истинско“ Ferrari, но... реално е такава.
Dino в процес на пълна реставрация.
Ferrari 208 GT4 Dino Bertone от 1975-та.
По-ръбести форми, моторът е 2-литров със 155 коня.
Моделът 308 GT4 е идентичен, но с 3-литров V8. Яки джанти 'Cromodora'.
308 GT4 е и първото серийно Ferrari с V8 мотор.
A това е Fiat Dino Spider Pininfarina от 68-ма. Моторът е 2-литров V6 със 160 коня.
Поздрави и от Великобритания: 1954 Jag X 140.
Британецът се задвижва от 3,4-литровия мотор с мощност 211 к.с.
Голям волан с четири спици: през 50-те нещата са стояли така.
1972 Porsche 911T Targa, oще една подобаваща класика.
Перфектен зелен цвят и...
... отвора за маслото отдясно - белегът на колите от 72-ра, който изчезва през следващата година.
Porsche 356 Convertible D, също рядък екземпляр.
Конкретният е доста запазен и се продава за 189 хил. евро.
Mercedes-Benz 190SL от 1962-та.
Колата е реставрирана прекрасно и се продава за...
... сравнително разумните 162 хил. евро.
Друг интересен Benz: 1970 SL, който обаче е...
... трансформиран от фирмата Mechatronik.
Двигателят е сменен с M113 V8: 4,3 литра и мощност 279 коня. При C 43 AMG достига до 302 к.с.
И една британска задница: 1934 Morgan Super Sport, в напълно оригинално състояние.
Rolls Corniche от 84-та, задвижва се от 6,75-литров V8 със 195 к.с.
Таблото сочи пробег от 75 хил. км.
Колата е била символ на ултимативния лукс в средата на 80-те.
Renault Alpine A110, кола която се е произведала и в България.
Няма как да не се сетим за легендата Илия Чубиков: чест и почитания!
Каросерия от фибростъкло и мотори с обем между 1 и 1,6 литра. В случая S с най-големия и мощност 125 к.с.
И новия Alpine A110 с 1,8-литров мотор и 252 к.с.
Поздрави и от САЩ: 1960 Chevrolet Impala SS.
Моторът е 5,7 V8 с 360 коня, кутията разбира се е автоматична с 4 степени.
Щедра пейка за двама (трима и повече) отзад.
В тази кола няма нищо скромно...
... и това личи от всеки неин детайл.
Особено в задницата.
1955 Cadillac Eldorado, същият с какъвто разполага и НСО. Техният е зелен и е подарък от Кастро за Живков.
27 Mar 2018
И като казваме „ние“, всъщност имаме предвид нашия човек Никола Тодоров (същият човек водил и развил предаването Z-Jungle по Z-Rock), който не пропусна възможността да посети Auto Jumble и да ни изпрати това приятно съдържание.
Та, какво представлява Auto Jumble? Изложение за ретро автомобили, от което, при желание и средства, човек може да си тръгне с „нов“ автомобил. По-специалното тази година бе обаче, че AJ мина под знака на изправеното конче на Ferrari Dino, защото марката празнува половин век от неговата история. Изправеното конче, което обаче не присъства официално на емблемата на колата, защото официално автомобилът не се води Ferrari, a… Dino, по-бюджетна алтернатива на марката от Маранело.
Проектът Dino е революция за Ferrari. В реализацията на концептуалния автомобил, представен за първи път на автосалона в Париж през 1965г., участват Алдо Бровароне и Леонардо Фиораванти от Pininfarina, а каросерията се изработва от Scaglietti. След множество прототипи, финалната комерсиална версия е представена на салона в Торино през 1967-ма, а първите доставки започват през следващата година.
Dino дебютира във версията 206 GT. Кола с V6 мотор с обем от 1987 куб. см и мощност 180 к.с. сили, като през 69-та модификацията е заменена от 246. Тя се задвижва от на практика същия мотор, но разпробит до 2,4 литра и със 195 коня. В началото версията се предлага, като GT, а от 71-ва нататък клиентите са можели да избират и спецификацията GTS, с махащ се покрив в стил Porsche 911 Targa. Последната версия на Dino се казва 308 GT4 и се произвежда в периода от 1973-та до 1980-та, като от 76-та нататък дори носи емблемата на Ferrari.
И макар тазгодишният Auto Jumble да мина под знака на Dino и Ferrari, салонът предложи още доста интересни коли на публиката. Предлагаме ви галерия с някои от най-любопитните от тях.
Текст и фотография: Никола Тодоров