Ferrari Dino направи 50 години. Изложението Auto Jumble в Люксембург бе посветено на модела, а ние бяхме там


27 Mar 2018

И като казваме „ние“, всъщност имаме предвид нашия човек Никола Тодоров (същият човек водил и развил предаването Z-Jungle по Z-Rock), който не пропусна възможността да посети Auto Jumble и да ни изпрати това приятно съдържание.

Та, какво представлява Auto Jumble? Изложение за ретро автомобили, от което, при желание и средства, човек може да си тръгне с „нов“ автомобил. По-специалното тази година бе обаче, че AJ мина под знака на изправеното конче на Ferrari Dino, защото марката празнува половин век от неговата история. Изправеното конче, което обаче не присъства официално на емблемата на колата, защото официално автомобилът не се води Ferrari, a… Dino, по-бюджетна алтернатива на марката от Маранело.

Проектът Dino е революция за Ferrari. В реализацията на концептуалния автомобил, представен за първи път на автосалона в Париж през 1965г., участват Алдо Бровароне и Леонардо Фиораванти от Pininfarina, а каросерията се изработва от Scaglietti. След множество прототипи, финалната комерсиална версия е представена на салона в Торино през 1967-ма, а първите доставки започват през следващата година.

Dino дебютира във версията 206 GT. Кола с V6 мотор с обем от 1987 куб. см и мощност 180 к.с. сили, като през 69-та модификацията е заменена от 246. Тя се задвижва от на практика същия мотор, но разпробит до 2,4 литра и със 195 коня. В началото версията се предлага, като GT, а от 71-ва нататък клиентите са можели да избират и спецификацията GTS, с махащ се покрив в стил Porsche 911 Targa. Последната версия на Dino се казва 308 GT4 и се произвежда в периода от 1973-та до 1980-та, като от 76-та нататък дори носи емблемата на Ferrari.

И макар тазгодишният Auto Jumble да мина под знака на Dino и Ferrari, салонът предложи още доста интересни коли на публиката. Предлагаме ви галерия с някои от най-любопитните от тях.

Текст и фотография: Никола Тодоров

Сбогом V10!