Къде са изоставените коли на VW след Дизелгейт?
Помните Дизелгейт, нали? Всъщност другите големи производители на дизелови модели много държат да се говори за VW-гейт, за да не се петни името на дизела. А то е доста зацапано, въпреки че Volkswagen уволни някои мениджъри и вложи милиарди евро в електрически технологии.
Част от мерките, които компанията предприе, включват изкупуване на засегнати от измамата коли. В Щатите няколкостотин хиляди дизелови автомобила на Volkswagen бяха върнати от клиентите, като според Reuters гигантът е платил 7,4 млрд. долара за тях. Много от колите са унищожени, поправени или продадени в страни, които ги искат - като Украйна, например.
Автомобилите, които не са подложени на една от горните процедури, все още са кротко паркирани на 37 огромни паркинга в различни части на Щатите. И понеже засегнатите превозни средства са наистина много, се използват не само паркинги, но и празни стадиони (Silverdome в Детройт) и прилежащите им площи, заводи, самолетни писти.
Повечето клиенти са имали възможност да продадат автомобилите си обратно на VW, да прекратят лизинга или да ги оставят в сервизите на марката. Сервизната акция премахва софтуера измамник.
Сред автомобилите има и известен брой от други марки на концерна - основно Audi. Говорител на VW Group твърди, че колите се преглеждат периодично и поддържат, така че постепенно да могат да се изнесат от Щатите и да продължат употребата си.
Въпросът е бихте ли си купили кола, жерта на дизелгейт, ако в България се появи подобна възможност?