Porsche срина рекорда на 'Спа'. 919 Evo е по-бързо от Формула 1 в квалификационно темпо!
Porsche може и да пропуска голямата битка в категория LMP1 на Льо Ман тази година, но това не означава, че компанията напълно е пенсионирала състезателния си хибрид 919, който спечели състезанието през 2017. Запознайте се с 919 Evo - по-лека, по-мощна и освободена от всякакви правилници и ограничения версия на състезателната кола.
Резултатът е острие, което е по-бързо от болид от F1 на “Спа-Франкоршан”. Точното време за обиколка, постигнато от Нийл Яни, е 1:41,770 минути - с 0,783 секунди по-бързо от постижението на Люис Хамилтън от квалификацията за Гран при на Белгия миналата година. Нийл Яни записа средна скорост от 246 км/ч и вдигна 358 км/ч на най-бързата права.
“Цялостният хардуер на системата не е променян, казват от Porsche, но вече е освободен от изискванията на Световния шампионат за издръжливост. Той на практика ограничаваше двулитровия турбо V4 до 500 к.с., а сега мощността му е 720 к.с. Мощността на електрическата машина е увеличена от 400 на 440 к.с., което прави 8,49 мегаджаула”. Звучи като много!
Промени по колата все пак има - нов дифузьор и задно крило, доста по-големи от системите във WEC. Благодарение на тези и други подобни промени, притискането към асфалта е увеличено с 53% в сравнение с това на колата в квалификацията на “Спа” миналата година. Porsche твърди, че това е повече притискане от колите в F1.
Щутгартската компания добавя също нови спирачки с електронно управление, ново серво и по-твърдо окачване. Ценни килограми са спестени от изваждането на климатика (да, състезателната кола има нещо като климатик), чистачката на предното стъкло, шепа сензори и пневматичните крикове. Благодарение на тези промени масата е намалена с 39 кг.
“Сцеплението е на изцяло ново равнище, споделя Яни. Преди не можех да си представя подобна стабилност. Нещата се случват толкова бързо в рамките на обиколката, несравнимо със състезанията във WEC.”