Това не е поредното „1 от 1“ Ferrari, а Brabham BT62. Колата генерира 700 коня и струва малко под 1,4 млн. евро

  • Галерия с 15 снимки. Галерия с 15 снимки.

03 May 2018

„Преди 12 години се заех със задачата да възродя името Brabham и да го върна обратно в зоната на световната конкуренция“. Това казва австралиецът Дейвид Брабам, най-малкият от тримата сина на Джак Брабам. Кой е Джак Брабам? Сър Джак Брабам, трикратният шампион във Формула 1? Wikipedia казва доста по въпроса.

Към колата обаче. Тя се задвижва от 5,4-литров атмосферен (ура!) V8, който е собствена разработка на базираната във Великобритания компания Brabham Automotive. Мощността на машината е 700 к.с., а максималният въртящ момент е близо 670 Нм. Масата на машината е 972 кг, което означава съотношение маса/мощност 1,38 кг за конска сила. Супер. А, да, задвижването е задно, единствената батерия е акумулатора, няма хибридни технологии.

Тоест, олдскуул в най-съвременна форма. Форма, която е способна да генерира 1200 кг сила на притискане или с 200 повече от тази при един от основните си конкуренти – McLaren Senna GTR, чисто пистовата версия на мега Mc-a (този долу, кликнете на него за материала).

Brabham BT62 е предназначен само и единствено за каране на писта. Колата няма да може да се регистрира, макар че Дейвид Брабам казва, че компанията обмисля и шосейна версия, в зависимост от запитванията на клиентите. Колелата са 18-инчови, а гумите, специално разработени за модела от Michelin.

Интериорът е семпъл. Карбон, алкантара, 12-инчов основен дисплей, по-малък спомагателен и волан в стил F1. Това до голяма степен изчерпва кокпита. Супер.

Какво следва оттук нататък? Следва да видим как се представя колата на писта, вероятно ще видим и опити на „Нюрбургринг“. Каква обаче е една от основните цели на Дейвид? Завръщане на името Brabham на състезателната сцена и по-специално „24-те часа на Льо Ман“. Чакаме развитието на компанията с голямо любопитство.

Първите 35 коли Brabham BT62 ще са в разцветка със златисто и зелено, също както тази на болида, с който сър Джак Брабам печели Голямата награда на Франция през 1966-та, една от 35-те победи за тима. Плановете са за точно 70 коли, колкото са годините участие на Brabham във F1.

Разгледайте галерията от 15 снимки, след което може да кликнете на този също изумителен McLaren Senna GTR.

 

 

Много по-добра от предишната?