Представяме ви ‘Primo’, изумителната Honda CB750, направена от българското ателие Thracian Custom Bikes


06 May 2019

Респект и гордост. Това изпитваме, когато гледаме към тази 1984 Honda CB750, знаейки, че моторът е сътворен от българи, във Варна. Името на проекта е ‘Primo’, а ателието произвело това бижу, носи недвусмислено свързаното със славната история на страната ни име Thracian Custom Bikes.

Това е първият мотоциклет на Мирослав Вълков и Пламен Николов, под марката TCB, откъдето идва и името на проекта ‘Primo’. И както повечето хора, занимаващи се с уникални мотори - Миро и Пламен си имат и дневни работи, като създаването на мотоциклети запълва свободното им време. Това обаче не означава, че отношението им към моторите е „по между другото“ - всеки детайл на ‘Primo’ говори за изключителен вкус и майсторство на изработката.

Байкът е закупен от Германия в перфектно техническо състояние, след което е разглобен на съставните си части. „Буквално пръснахме мотора,“ казва Пламен. „Всичко беше наред, но искахме да се убедим в това, като междувременно направихме и основен ремонт на двигателя. Не че имаше нужда, но искахме да сме сигурни“. Всяка гайка, шайба, болт и уплътнение, което има нужда от смяна е сменено, както и разбира се окабеляването.

Модификациите. Thracian Custom Bikes запазват вида на оригиналната рама, но модифицират задната спомагателна, като леко издължават мотоциклета. Вилката също е заводската, но с изцяло нови вътрешности, поръчани от Honda. TCB леко я спускат, като задните амортисьори също идват от Япония, а тройниците фрезоват от алуминиева сплав, по техен проект. Визията на горната корона е минималистична и специално съобразена да помести ‘motoscope mini’ дигиталния уред на Motogadget.

На същата марка е и електрониката, ‘m.unit blue’ модулът, който позволява на собственика да пали машината, чрез мобилния си телефон. За всеки случай обаче, TCB монтират и секретен ключ, който да помогне в случай, че нещо е лучи с мобилното устройство. И преди да решите, че мигачите също са на немската фирма, ще кажем че не са.

„Щеше да ни бъде по-лесно да ги купим, но решихме, да си ги направим сами,“ казва Пламен. „Това е и нашата идея. Не е толкова трудно да събереш мотор с части от интернет, но ние искаме да произвеждаме възможно най-много компоненти сами“. И именно това отличава ‘Primo’ от други подобни проекти. Фарът е LED, а колелата и спирачната система сa с произход Aprilia.

TCB изработват сами също изпускателната система от неръждаема стомана, както и корпуса на въздушния филтър. Акумулаторът скриват в кутия под седалката, като същата е съшита от висококачествена кожа. Thracian Custom Bikes са направили и вариант в червено, като бъдещият собственик (да, моторът се продава) ще получи и допълнителната седалка заедно с ‘Primo’.

Особено впечатляващо е решението за декориране на резервоара. Сам по себе си, той е стандартният на CB750, като Thracian Custom Bikes са нанесли многократно надписа ‘Honda’, с холограмен ефект. Пламен казва, че проектът им е отнел над 600 часа работа.

Как върви моторът? „Свалихме около 25 килограма, окачването е доста способно, така че ви уверявам, че машината се движи доста приятно. Карахме мотора около 100-тина километра, за да сме сигурни, че всичко работи както трябва,“ добавя Пламен. И понеже TCB са убедени в качеството на своята работа, продават мотора с 3 години гаранция.

Разгледайте прекрасната галерия, след което може да кликнете на оранжевите букви в текста или на снимките тук, които ще ви отведат до Instagram профила и Facebook страницата на Thracian Custom Bikes. Следете ги, защото в момента момчетата работят не по един, а по два проекта – BMW K100 и Harley Road King.

Текст: Иван Монев; фотография: Деян Йорданов

Фенове сме! A вие?