Това е смело: Lambo пуска Urus за офроуд състезателни серии

  • Галерия с 6 ракурса на новото Urus ST-X Галерия с 6 ракурса на новото Urus ST-X

19 Nov 2018

Напоследък този тип клиенти са много ценени от компании като Ferrari. Сещате се, нали - онези, които си купуват суперкола, но не си я взимат. Оставят я в Маранело, където екип механици се грижи за нея, а собственикът има достъп до серия от състезателни недели, в които заедно с други платежоспособни късметлии като себе си участва в надпревари - с включени механици, маршали и дори учители от ранга на Фетел и Райконен, стига да плати достатъчно.

Lamborghini също прави нещо подобно със своя отдел Squadra Corse, като най-новото им предложение се казва Urus ST-X. Благодарение на офроуд способностите на Urus (не са залъгвайте, става въпрос за леко разкаляно трасе в стил Раликрос), новият шампионат ще включва смес от асфалтова и офроуд повърхност. Неустоимото биче изглежда страхотно в цвят Verde Mantis. Олекотено е с помощта на карбонов преден капак и изхвърляне на някои от луксозните детайли от интериора, благодарение на което са спестени цели 25% от масата. Стъпва на 21-инчови джанти със специално избрани за целта гуми Pirelli. Звукът ще е епичен, защото 4-литровият V8 използва нова състезателна изпускателна система.

В духа на безопасността Urus ST-X е снабден със стоманен ролкейдж, подсилен резервоар и система за гасене на огън на борда.

Олекотяването вероятно ще свали доста от времето за спринт до 100 км/ч (3,6 секунди при оригинала), като все още не знаем дали мощността от 650 к.с. и въртящият момент от 850 Нм е претърпял промени.

Дебютът на машината се очаква по време на Lamborghini World Finals през 2019, а състезанията за ограничен брой клиенти ще започнат през 2020 г. на специално подбрани писти в Европа и Близкия изток.

 

Първородната Godzilla!