Nissan Leaf вече има 217 к.с. и стига до Бургас без зареждане

  • Галерия с 16 снимки на Leaf e+ Галерия с 16 снимки на Leaf e+

10 Jan 2019

Пробегът. Този световен проблем на електромобилите… Неусетно новата епоха измества важните за нас, автомобилните маниаци, теми като “Колко вдига?”, “Може ли да дрифти?” и “Колко ти дава на газ?” и ги заменя с досадния въпрос “Ще стигна ли до там, закъдето съм тръгнал или ще трябва да дозареждам батерията по пътя?”

А когато дойде време за измерване на разстояние в България, няма по-подходящ мерител от София - Бургас. Все едно, че всички сме от София и всички отиваме за Бургас… Но нищо, нека за целите на настоящия текст приемем, че всички сме от София и всички сме за Бургас. В такъв случай ще забележим, че току-що дебютиралият на изложение за смартфони и компютри Nissan Leaf e+ е идеален за тази отсечка, защото ще ни закара, без да се налага да спираме никъде… Нещо повече, с приличните 217 к.с. вероятно ще ни закара доста бързо.

Защото Leaf e+ разчита на нова 62-киловатчасова батерия, която осигурява 385 км с едно зареждане и то според новия много по-точен цикъл WLTP. Според Google разстоянието от китната ни столица до родния град на Бургаско е точно 383 км, така че дори имаме два километра ресто, да си ги харчим… Leaf e+ може да се похвали и с увеличение на въртящия момент от 320 на 340 Нм, въпреки че се съмняваме въпросният пробег да е валиден, ако изцедите всички нютончета по пътя. Ако решите да правите ластици между 80 и 120 км/ч ще са ви нужни неясно колко секунди, но с 13% по-малко, отколкото при нормалния Leaf с 40-киловатчасова батерия, научаваме от прес съобщението. Не звучи като мега, но доскоро електричките изобщо не вдигаха 120, така че е добре…

В случай, че все пак предпочетете да спрете на зарядна станция някъде по пътя, то Leaf e+ е способен да ви предложи бързо зареждане с пик до 100 кВт. Това е много.

Доставките в Европа започват в средата на годината, в случай, че сте се ентусиазирали…

 

Първородната Godzilla!