Nissan Leaf вече има 217 к.с. и стига до Бургас без зареждане


10 Jan 2019

Пробегът. Този световен проблем на електромобилите… Неусетно новата епоха измества важните за нас, автомобилните маниаци, теми като “Колко вдига?”, “Може ли да дрифти?” и “Колко ти дава на газ?” и ги заменя с досадния въпрос “Ще стигна ли до там, закъдето съм тръгнал или ще трябва да дозареждам батерията по пътя?”

А когато дойде време за измерване на разстояние в България, няма по-подходящ мерител от София - Бургас. Все едно, че всички сме от София и всички отиваме за Бургас… Но нищо, нека за целите на настоящия текст приемем, че всички сме от София и всички сме за Бургас. В такъв случай ще забележим, че току-що дебютиралият на изложение за смартфони и компютри Nissan Leaf e+ е идеален за тази отсечка, защото ще ни закара, без да се налага да спираме никъде… Нещо повече, с приличните 217 к.с. вероятно ще ни закара доста бързо.

Защото Leaf e+ разчита на нова 62-киловатчасова батерия, която осигурява 385 км с едно зареждане и то според новия много по-точен цикъл WLTP. Според Google разстоянието от китната ни столица до родния град на Бургаско е точно 383 км, така че дори имаме два километра ресто, да си ги харчим… Leaf e+ може да се похвали и с увеличение на въртящия момент от 320 на 340 Нм, въпреки че се съмняваме въпросният пробег да е валиден, ако изцедите всички нютончета по пътя. Ако решите да правите ластици между 80 и 120 км/ч ще са ви нужни неясно колко секунди, но с 13% по-малко, отколкото при нормалния Leaf с 40-киловатчасова батерия, научаваме от прес съобщението. Не звучи като мега, но доскоро електричките изобщо не вдигаха 120, така че е добре…

В случай, че все пак предпочетете да спрете на зарядна станция някъде по пътя, то Leaf e+ е способен да ви предложи бързо зареждане с пик до 100 кВт. Това е много.

Доставките в Европа започват в средата на годината, в случай, че сте се ентусиазирали…

 

Сбогом V10!