Обновеният Passat е по-мощен и много по-умен


06 Feb 2019

Volkswagen вдигна покривалото от обновения Passat точно месец преди да видим колата на салона в Женева. Дизайнът е в голяма степен запазен, с изключение на броните, преработената предна решетка и светлините. Последните ще са диодни за всички нива на оборудване, а опционално ще носят означението IQ.Light, което означава адаптивни матрични диоди. Задните светлини ще използват нов триизмерен дизайн. Като стана въпрос за дизайн в гамата се появяват няколко нови цвята, а размерът на колелата е от 17 до 19 инча.

В интериора се е настанил нов волан, забелязват се някои промени по разположението на уредите и отпадането на аналоговия часовник. 11,7-инчовият екран зад волана е с подобрена яркост и повече пиксели. Инфоразвлекателната система може да се поръча във варианти с 6,5-инчов, 8-инчов или 9,2-инчов сензорен екран и се управлява също с глас. Тя използва вградена SIM карта, което позволява постоянна онлайн свързаност и превръщането на Passat в Wi-Fi точка. Гласовите команди работят подобно на тези, които сме свикнали от Alexa и Google Assistant - достатъчно е да кажете “Хей, Фолксваген” и системата очаква команди - например да изговорите адреса, който ще се зареди автоматично в навигационната система.

 

Задвижването разчита на нови и обновени двигатели. Бензиновите са 1,5-литров TSI със 150 к.с. и двулитров TSI със 190 и 270 к.с.

Дизеловите варианти включват 1,6-литров TDI със 120 к.с., двулитров TDI със 190 и 240 к.с., както и новият също двулитров TDI Evo със 150 к.с.

Плъгин хибридният вариант използва по-голяма 13 кВтч литиево-йонна батерия, която осигурява цели 55 км изцяло на ток. Passat GTE разчита на 1,4-литров бензинов TSI със 115 к.с. и електромотор, като системната мощност е 218 к.с. Зареждането става през предната броня.

Новият Passat не е изцяло автономен, но върви с големи стъпки към това - адаптивният круиз контрол автоматично намалява скоростта преди остри завои или кръгови кръстовища, познава знаците и съобразява скоростта си с тях. При това системата е активна при скорости до 210 км/ч.

 

Сбогом V10!