Тото Волф, шефът на Mercedes-AMG F1, иска да постави рекорд на „Нюрбургринг“. С Porsche…

  • Галерия с 3 снимки. Галерия с 3 снимки.

27 Feb 2019

Окачва се, че Тото Волф, високият и харизматичен австриец, който предвожда Mercedes-AMG Petronas Motorsport във Формула 1, е страшно запален фен на автомобилите. Може би си мислите, че това е ясно от само себе си, имайки предвид позицията му, но не е задължително нещата да са толкова очевидни. Тото обаче наистина е, както казват британците ‘petrolhead’. Първият му автомобил е бил VW Beetle. „Беше мощен около 50 коня,“ казва той за TopGear.com. „Супер надежден, никога не се чупеше, защото беше прекалено бавен, за да се счупи.“ След него Тото си купува Golf GTI 16V (MkII), който сменя с ударено G60. „Така и не успя да се движи в права линия, но изглеждаше страхотно“.

В последствие бъдещият г-н Merc-AMG F1 разменя G60-ката си за състезателен Seat Ibiza, за да може да се състезава в едномарковия шампионат. „Ползвах я и за ежедневна кола, защото не можех да си позволя да имам още една. Имаше само шофьорска седалка и предпазна клетка, нищо повече,“ казва Тото Волф. После преминава към ралито с VW Golf G60 и Lancia Delta Integrale, след което спира да се състезава и започва да работи „за да мога да си позволя други коли“. Следва Porsche 911 4S (993), което задържа за повече време.

Какво кара в момента? Merc-AMG GLE 63, както и вече предходното поколение на G 63. „Старото поколение,“ казва той. „Обожавам тази кола. Най-харизматичния SUV със супер мощен двигател. Страхотен е. Който смята, че G 63 е безсмислена кола, значи не разбира емоциите около един автомобил.“ Не е изненада, че Тото има и AMG GT R, елегантното и агресивно купе с 585 коня, което допускаме, че е зелено. Но не е: „Сребристо е, защото харесвам карбоновите части, които седят страхотно на сребристото“.

Супер, но защо иска да постави рекорд на „Ринга“ с Porsche? „Имам недовършена работа на тази писта. Новото Porsche GT3… и аз. Вероятно ще го направя.“ През 2009 Тото прави опит за най-бърза обиколка с тогавашната GT3 версия на 911. „Записах 7 мин. 03 сек, а следващата щеше да е 6.45, но спуках гума. Затова имам недовършена работа на Нюрбургринг,“ казва шефът на Mercedes-AMG F1.

Дали ще видим Тото с рекорд? Ще почакаме и ще разберем.

Много по-добра от предишната?