Карахме новите BMW X7 и Серия 7

  • Галерия с 25 снимки. Галерия с 25 снимки.

10 юни 2019

Може би най-обсъжданият модел на BMW, заедно с излязлата още по-скоро Серия 1. И докато новата „единичка“ се обсъжда заради техническата база с предно предаване, то критиките към X7 не са свързани с техниката, а с дизайна. А именно – оооогромните бъбреци и тесните фарове. Затова бяхме много любопитни как изглежда новото BMW X7 на живо и как се усеща големият SUV, когато живеете с него няколко дни.

Супер събитието BMW CSEU Geand Media Tour 2019 бе прекрасна възможност да тестваме колата, при това в компанията на новата Серия 7. Два дни с двата автомобила, над 800 км каране, през три държавни граници, магистрали и планински пътища. Каране, при което успяхме да заснемем и видео представяне на X7, което ще ви покажем в идния месец. Новата „седмица“ също ще попадне в YouTube канала ни с видео от страната ни, но дотогава, ето базовите ни впечатления и достойно количество информация за двата автомобила.

BMW X7 отвън. Предницата изглежда също толкова абсурдно на живо, колкото и на снимки. Но понеже автомобилът е доста голям, 5,15 метра дължина (с ок. 22 см повече от X5) и височина от над 1,8 метра, бъбреците някак си успяват да хармонират с останалата част на колата. А причината фаровете да са толкова издължени, разбирайте тънки, е именно за да изпъкнат същите тези така одумвани бъбреци. Заключение за дизайна? Красив? Определено не бихме го нарекли така. Внушителен? Категорично. Неслучайно от BMW наричат модела, освен X7 или с кодовото G07, с прякора ‘The President’.

BMW X7 отвътре. Внушително. Колата идва серийно със 7 места, като третият ред не е авариен или детски, а става и за двама възрастни. Последните имат не само място за краката, но и за раменете и над главите си. Имат си и индивидуално управление на климатика, USB портове и дори свой собствен стъклен покрив. Опционално X7 може да се поръча и с 6 места, тоест, с две индивидуални и по-луксозни седалки за втория ред.

Всички функции на седалките могат да се управляват електрически, като за целта в лявата част на багажника е разположена доста подробна конзола с копчета. X7 идва серийно с доста неща, които се доплащат при X5, в това число и с адаптивното окачване с въздушни възглавници. Серийните за 30d 20-ки му седят, като 17-ки, а опционалните 22-ки лепват идеално на мащаба на купето.

BMW X7 на пътя. Карахме могъщото M50d с 3-литровия редови 6-цилиндров мотор с… 4 турбини, 400 к.с. и 760 Нм. Този двигател ни кара да се съмняваме, че колата тежи малко над 2,5 тона, средно с около 180 кг повее от идентично моторизирано X5. Ускорението от 0-100 става за 5,4 секунди, също колкото и при бензиновия 50i с новия V8, 476 к.с. и 650 Нм. Разходът също бе страхотен: средно 9 л/100 км, при каталожни данни 7,4. Що се отнася до пътното поведение, X7 е изумително пъргаво за размерите си, возията е нестандартно мека за BMW, като единствено тесните участъци със завои и насрещен трафик, ни караше да не забравяме, че караме автомобил с подобни габарити.

Цените на X7. В зависимост от версиите X7 е с между 20 и 30 хил. лв. по-скъпо от X5. Най-достъпната версия е 30d с 265 к.с. и 620 Нм (7 сек.; 227 км/ч), която започва от 162 500 лв. Следва 40i с редовия бензинов 3-литров шестак с 340 к.с. и 450 Нм (6,1 сек; 245 км/ч), който е с 4000 лв. отгоре, а най-скъпа е бензиновата версия 50i с V8, 476 коня и стартова цена от  209 050 лв. с ДДС. Най-скъпа преди излязлото съвсем скоро X7 M50i, в което работи версията на мотора от M850i – супер могъщият V8 с 530 коня, който хвърля X7 до 100 за 4,7 секунди. За него обаче все още няамаме цена.

Заключението за X7. Супер луксозен шосеен кораб, който е доста по-пъргав, отколкото предполагате (поне в изпълнението M50d; базовото 30d вероятно ще е осезаемо по-мудно). Возията е най-меката срещана в съвременен модел на BMW, супер комфортна, а дизайнът е… внушителен. Цената? Традиционно висока и няма как да бъде друга, когато говорим за X еквивалента на Серия 7.

BMW Серия 7 отвън. Огромните бъбреци. Отново са доминиращ елемент в дизайна и често първи повод за разговори за колата, но тук те определено седят доста по-хармонично отколкото при X7. Даже, след два дни с обновения модел започнаха да ни допадат, наистина. Страничната линия е подчертано елегантна, а задницата е… страхотна. Предната Серия 7 не бе грозна отзад, но тази някак си е значително по-готина. Удоволствие е да гледате колата, дори в спряло положение. Свързващата стоповете LED ивица е особено добро попадение.

BMW Серия 7 отвътре. Въпреки, че е луксозна лимузина от висок клас, която се предлага в изпълнение с по-дълга база, Серия 7 си остава кола за каране. Иска ви се да седнете на шофьорското място, не толкова на втория ред, където ви очаква подобаващо ниво на лукс. Изработката е супер качествена, нищо не ви дразни, няма елемент, в който да се вгледате, да пипнете и да си кажете „Това можеше и да е по-качествено“.

BMW Серия 7 на пътя. Управлението на този автомобил е у-до-вол-стви-е. Благодарение на ‘Carbon Core’ технологията и други мерки за олекотяване, G11 тежи колкото предходното поколение на Серия 5 F10. Това, в комбинация с прецизното кормилно управление, готиното шаси и новия 4,4-литров V8 с 530 к.с., с неговите „дизелови“ 750 Нм (означаван с M50i при X5 и X7; просто 750i xDrive при новата „седмица“), правят колата да се усеща приказно динамична. Още повече когато слезете от X7 и веднага седнете зад волана на 750i, каквато бе нашата тестова версия. Която е с половин тон по-лека от тестовия ни „Президент и която вдигаше 100 км/ч от място за 4 секунди, без да усещаме каквато и да е драма. Серия 7 е много силна в завой, което не е толкова типично за лимузините от този клас.

Цените на Серия 7. Колата се предлага в доста модификации, осезаемо повече от тези на X7. Най-достъпната е 730d с 265 к.с. и 620 Нм (6,1 сек; 250 км/ч), която започва от 176 хил. лв., като същата се предлага и с xDrive (+7k), както двата варианта имат и модификации L (+13 600 със задното и още 7 хил., ако искате 730Ld xDrive). Следва 740d с 320 к.с. и 680 Нм (5,3 сек за 0-100), която е само с xDrive, къса и дълга база (196 000 лв. и 209 600 лв.), а 4-турбинната 750d с 400 к.с. и 760 Нм (4,6 сек 0-100), започва от 224 500 лв. или от 239 400 лв. за изпълнение със L на задния капак.

Бензиновите започват от 740i с 340 коня от 187 200 лв., +13 600 за по-дългата база и още 7k за xDrive. Следва 750i xDrive (530 коня) от 229 000 лв. и още 13 600 за L, а мега 7-цата M760i с 6,6-литровия ‘Rolls-Royce V12’ и 585 к.с. е най-малко 339 хил. лв.

Интересна версия е 745e, която може да се вземе само със задно и с къса база (198k), с дълга база за още 13 600 или, като 745Le xDrive за 218 500 лв. Тя се задвижва от 3-литров бензинов редови шестак с 286 к.с. и ел. мотор със 113 к.с. и 265 Нм. Системната мощност на плъгин хибрида е 394 к.с., а въртящият момент е 600 Нм. Показатели, с които 745Le xDrive вдига 100 за 5,3 секунди и може да измине над 50 км само на ток. Заводският разход е смешните 2,6 л/100 км, като реално може да постигнете около 5, което е супер за кола с маса 2 тона и толкова лукс.

Заключение за Серия 7. Значително променен екстериор спрямо предходната и значително по-балансиран от този на X7. Нетипично динамична и забавна за каране по завои, като комфортът остава на супер високо ниво. Определено един от най-добрите автомобили в класа, който – освен това – се предлага в изобилие от версии.

Текст: Иван Монев

Коментирай

Sending ...