Напук на всички: BMW обновява бензиновия си мотор B48 за новата Серия 3
![]()
BMW обновява два от най-популярните си двигатели – B48 и B58, за да станат по-икономични, умни и да се съчетават по-добре с електромотори в хибридните версии. Следващото поколение BMW Серия 3 ще започне да се произвежда след точно година – през ноември 2026 г. Очакваме първите доставки в самото начало на 2027 г. Освен изцяло електрическата версия i3, “тройката” ще има и цял куп бензинови и хибридни варианти в синхрон с намерението на BMW да запази двигателя с вътрешно горене колкото се може по-дълго. Докато има търсене…

Новото поколение G50 ще получи преработена версия на класическите двигатели B48 (4-цилиндров) и B58 (6-цилиндров). Новият B48TÜ3 ще се използва във версиите 320, 330 и 330e, докато топ моделът M350 (наследник на 340i) ще идва с B58TÜ3. Същият 6-цилиндров редови мотор от поколението TÜ3 ще задвижва и предстоящото обновяване на Серия 7 – фейслифтът LCI се очаква през юли 2026 г. В лимузината моторът ще дебютира в 735 с 290 к.с. и 400 Нм (колкото и сега), както и в 740, където ще осигурява 400 к.с. и 542 Нм.
Външно версиите с ДВГ на Серия 3 няма да се различават съществено от изцяло електрическото i3 (NA0). Основната разлика ще бъде в дължината на носа и предния капак. i3 ще се прави в завода в Мюнхен, докато вариантите с ДВГ – вероятно в Динголфинг.

