След година пауза, Марио Попов се завръща на рали Сливен


26 Jun 2019

Състезателят на Doctor Speed Rally Team, Марио Попов, се завръща в националния рали шампионат този уикенд на Monbat Rally Sliven, след едногодишна пауза. Нов рекламодател ще подкрепи младия пилот – сливенската компания за спортни и гаражни настилки Energysports.

За този сезон Марио е направил някои подобрения по своя Ford Fiesta ST EcoBoost, които тепърва предстои да бъдат изпитани и тествани в състезателни условия:

„Ще бъде интересно да видим как реагира автомобилът с новите характеристики. Започнахме работа по колата още в ранния февруари и разбира се има още какво да се желае, но нещата се случват малко по малко. Със сигурност няма да можем да използваме възможностите на колата на 100%, защото окачването и спирачките ни са стандартни. Ford Fiesta ST има огромен потенциал и с правилните компоненти и сетъп ще стане изключително конкурентна и бърза. Разбира се, това несъмнено е обвързано с финанси и затова сме изключително благодарни на нашите рекламодатели, които ни се доверяват“ сподели Марио.

39-тото издание на рали „Сливен“ включва 11 скоростни етапа разделени в два състезателни дни /29-30 Юни/, като организаторите са се погрижили това да е може би най-тежкото издание на състезанието до момента. Марио ни разказа малко повече за скоростните отсечки:

„Съботният ден ще бъде много разнообразен, като скоростните отсечки нямат нищо общо една с друга. Започваме със скоростен етап „Абланово“ или класическото изкачване към връх „Българка“, където асфалтът е много абразивен и това ще натовари гумите от самото начало. Следва етап „Чуката“ или скоростно спускане към с. Ичера, но тук екипажите освен, че трябва много бързо да се приспособят към коренната промяна в настилката заради мазния асфалт, трябва и да запазят спирачките за най-дългия етап за деня – 25 км. пробег на скоростен етап „Раково“. Тук виждаме истинската същност на рали спорта и осъзнаваме защо тази дисциплина е „царицата“ на моторните спортове. Този етап се състои от четири части:

  1. Изкачване с множество обратни завои и скоци, които много внимателно трябва да бъдат описани в записките
  2. Няколко километра от много бързи прави, където скоростта ще достига около 200 км/ч.
  3. След високоскоростната „почивка“ следва тясна неравна част с навързани завои, но опасностите се крият в дупките и хлъзгавите участъци, тъй като в тази част трудно проникват слънчеви лъчи заради гъстата гора и сцеплението се мени неусетно бързо. Тук е много трудно да се следва идеална състезателна траектория и тази част ще бъде по-скоро борба за съхранение на автомобила.
  4. След тясната част идва и спускане към селище „Качулка“, което също ще бъде много предизвикателно. На пръв поглед широк път, но асфалта е с ниско сцепление и няколко обратни завои, където спирането ще е интензивно.

Следва сервиз в гр. Сливен и тази конфигурация ще бъде изпълнена още веднъж, а денят ще завърши със супер-специален етап в рамките на гр. „Сливен“.

Неделният ден е по-кратък, но пък за сметка на това включва чисто нов етап, който никога досега не е каран. Въпреки кратката си дължина от близо 12 км, той също може да бъде решаващ. Етапът започва по улиците на с. „Трапоклово“, където е много тясно. След това излизаме на по-голямата част от етапа е абразивен асфалт, широки завои, както и няколко много дълги прави, където също може да се развие много голяма скорост. Атрактивното тук е, че се преминава през две села – „Трапоклово“ и „Седларево“ и това ще бъде истинска атракция за местните жители, които могат буквално да наблюдават състезанието от домовете си. Досущ като в италианските ралита! Финалната част на етапа обаче е истинско предизвикателство, което може да се сравни с отсечките на рали Барум – леки завои, но пътят е с множество коловози, превали и тук записките ще бъдат от огромно значение.

Следва обратната версия на СЕ „Чуката“, този път с името „Ичера“, който ни води към СЕ10 „Българка“ или по познат като легендарното спускане от връх Българка. Огромна денивелация, което означава, че който е съумял да опази спирачките и гумите си дотук, ще има предимство. Черешката на тортата обаче е последната отсечка, носеща името на „Сините камъни“. Организаторът е решил да държи напрежението до самия край, включвайки най-дългия етап за шампионата като цяло – близо 34 км за финал на ралито. Отново етап с няколко части, изкачване, равна част, скоростни участъци и накрая – повтаряме спускането от връх „Българка“. Тук вече ресурсът на гумите и спирачките ще е напълно изчерпан и от ключово значение ще бъде стратегическото каране, което трябва да започне от началото на самия ден." 

Doctor Speed Rally Team ще бъде представен от още един екипаж заявен в гр. Е1 – по-малкият брат на Марио – Виторио Попов, навигиран от бащата на двамата братя, Д-р Христо Попов, който е и председател на клуба. В гр. Е1 са заявени 11 автомобила, като това го прави втория по многобройност в рали „Сливен“ след RC4, в който ще се конкурират 13 екипажа.

Д-р Попов коментира, че изключително се радва за развитието на гр. Е1:

„Още през 2016 г. прогнозирах, че гр. Е ще се развива и ще стане много конкурентна. Това е защото хомологациите на повечето рали автомобили, които се използват в България, изтичат и те преминават в гр. Е, т.е. национален клас, в който изискванията са по-освободени. Ние бяхме първите в България, които закупихме съвременен автомобил с новото поколение двигатели 1.6 турбо. Нямахме възможност да си позволим R2 автомобил, затова този вариант ни устройваше. Ford Fiesta ST е лесен и евтин за поддръжка и такива автомобили са страхотни за млади пилоти. Логичното се случи и малко след това се появи екипаж с Opel Corsa OPC, също с двигател 1.6 турбо, а от този сезон има още един екипаж със същия Ford Fiesta ST, който също ще вземе участие в рали „Сливен“. В нашия отбор винаги сме се старали да бъдем иноватори и рано или късно нещата тръгват по пътя, който сме начертали“.

Фенове сме! A вие?