Новият Chevrolet Corvette C8 Stingray идва с централно разположен V8 с 495 коня, квадратен волан и базова цена от под $60k


19 Jul 2019

Шейсет хиляди долара са около 53 хил. евро или малко над 100 хил. лева. Което, съгласете се, е доста прилична сума за чисто новото издание на Corvette, осмо по ред и първото с централно разположен двигател. Супер кола на цената на прилично оборудвано BMW 320d. Та, нека ви запознаем по-подробно с колата, като изложим всичко най-важно, което би ви интересувало.

Екстериорът. Харесва ли ви? Пропорциите са очаквани, както поради вече седящия в средата мотор, така и заради това, че се нагледахме на доста маскирани тестови мулета. Колата е с близо 14 см по-дълга от C7, и с окло 6 см по-широка. Агресивно излъчване, безпогрешно разпознаваема ‘Corvette’ визия отпред, остри линии, „дихателни“ за мотора отвори зад вратите, а отзад – стопове напомнящи на Camaro и отново 4 тръби, но този път, с квадратна форма и разположение в двата края, чао на четирите съсредоточени в средата овала, с които бяхме свикнали.

 

Колата от снимките е накичена с всичко, което GM ще предлага за модела при пазарния му дебют, в това число и така наречения Z51 Performance пакет. Той идва с допълнителни отвори в предницата за охлаждане на спирачките, по-мощни такива, със ‘Z51’ надписи на апаратите, по-спортно окачване и изпускателна система и по-агресивно предавателно число на задния диференциал

Интериорът. Отвътре има доста копчета. Наклонената централна конзола е осеяна с бутони, и ако много присвиете очи и разтоварите съзнанието си, може да направите асоциации с наклонената конзола на Porsche Carrera GT, кръстосана с копчетата от първата Panamera. Но това може би може да се роди само от нашите глави, реално кокпитът е оформен индивидуално и не прилича особено на друг, което е добре. Воланът, както виждате, е почти квадратен, шофьорът и пасажерът седят с 42 см по-напред в сравнение с позицията им в C7, като двамата са изолирани един от друг с масивен тунел.

 

Инструменталният панел серийно е дигитален, 12-инчов, а вдясно има още един екран за медията и н навигацията, както сме свикнали. Освен с докосване, функциите на последния се управляват и с въртящ се джойстик, разположен под кожената мишка с бутон ‘MODE’. От него се избират Weather, Tour, Sport и Track режимите, като при C8 има още два – MyMode, програмируем, и Z режим за максимална атака. Последният може да се активира и от бутон на волана, подобно на M режимите при BMW M.

При дясната ръка има и бутон за повдигане на предницата, за да не задира колата в лежащите полицаи. Интересното е, че тази система има опция и за GPS управление – тоест, може да запаметите местата в които искате по-висок автомобил (например рампата пред гаража) и да оставите колата сама да се грижи за клиренса си.

Багажно пространство? Две, отпред и отзад, с общ обем 357 литра, което е окей за такъв тип кола. Някои медии дори спекулират, че предният е оставен за да може там GM да завинти ел. мотор в близко бъдеще, но дали е така, ще разберем… в близко бъдеще.

Окачването. Чао листови ресори. Или по-скоро листов ресор, защото последните няколко издания на щатската спортна икона разчитаха на един листов ресор, който бе разположен напречно отзад между двете колела и бе изработен от композит. C8 Stingray разчита на стандартни винтови пружини и амортисьори. Последните могат да бъдат активни, с електромагнитна техника – последно поколение Magnetic Ride Control 4.0 -, ако специфицирате такива при поръчката.

Двигателят и задвижването. Сърцето на новия Vette е 6,2-литровият атмосферен LT2 ‘small block’ V8, генериращ 495 к.с. и 637 Нм, когато работи с опционалната изпускателна система. Коляновият вал седи 2,5 см по-ниско в колата отпреди, капаците на клапаните са червени, а между главите на хората и мотора седи стъклена преграда. Стъкло има и на задния капак, дебело е 3,2 мм и си е своеобразна витрина към V8-мака.

 

Новост е и скоростната кутия. Тя е дело на Tremec и се явява първата 8-степенна трансмисия с двоен съединител, вграждана в Corvette. Първата предавка е доста къса, за максимално бърз старт, предавателните числа между 2-ра и 6-та са доста близки, също за добра динамика, като 7-ма и 8-ма са за икономично плъзгане по магистралите. Естествено, може да избирате предавки от перата на волана, като на централната конзола имате само бутони в стил Lambo и Ferrari.

 

Динамиката. „Най-бързо ускоряващият базов Corvette“, казват от GM, посочвайки „около“ 3 секунди за спринт от 0-60 мили в час, което значи малко над 3 секунди за 0-100 км/ч. При положение, че сте оборудвали базовата кола с опционалния Z51 пакет обаче. Максимална скорост? Все още не е разкрита.4

 

Фенове сме! A вие?