Това е новият Nissan Jukе. По-голям, по-умен и все така... интересен

  • Галерия от 22 снимки. Галерия от 22 снимки.

04 сеп 2019

Nissan Juke е, като BMW X7. Не, не, не, не, не затваряйте материала, нека обясним. Също както и мега луксозния кораб на баварците, Juke изглежда противоречиво, много хора го определят, като грозен, което обаче, не му попречи да се продава, като топъл хляб. Както се случва и с X7, нищо, че лайнерът на BMW е няколко пъти по-скъп.

А това тук е новият Juke. Колата продължава да изглежда интересно, но този път не можем да я наречем грозна. Дори ни харесва, дори доста, особено, ако го сравним с други автомобили с основни светлини под дневните, изкарани в отделни тела. Визираме Hyundai Kona и последното поколение на Chavy Silverado. Но, понеже красотата е нещо относително (макар, че и тя си има някой правила), нека пристъпим към нещата под ламарините.

Nissan продаде над 1 милион от Juke MkI, защото се оказа, че марката изобрети нещо, от което никой не порозираше, че се нуждае – супер компактен кросоувър. Който обаче, не можеше да се похвали с особено просторен интериор. Проблемът е решен: Juke MkII е базиран на Renault Clio и Captur, което означава повече обем. Автомобилът е пораснал във всички направления, по-дълъг е със 7,5 см (малко над 4,2 метра), колесната база е удължена с 3,5 см, а общото нарастване на колата, спрямо предходната, е с 20%. Баагажникът също е нарасанал на приличните 422 литра.

Качеството на материалите вътре също създаваше известно дразнение, но Nissan са се погрижили и за това. По-скъпите версии идват и с 8-инчов тъч с Android Auto и Apple CarPlay функционалности, предлага се и Wi-Fi гореща точка и дори Bose говорители в подглавниците. Моделът е богат и на системи за сигурност и подпомагане на водача, в това число система за разпоснаване на знаците, на пешеходци и велосипедисти, асистент за поддържане на пътната лента, следене на мъртвата зона и още няколко трибуквени съкращения, които могат да спасят вашия или нечии друг живот.

Задвижването? Новият Juke дебютира само с един мотор, но пък избор между две скоростни кутии. Машинката е 1-литрова бензинова, с 3 цилиндъра, турбо и мощност 117 к.с. и 180 Нм. Въртящият момент обаче скача на 200 Нм за 20 секунди, когато заварите газта в пода. Кутиите са 6-степенна механична и 7-степенна с двоен съединител – ура! CVT-то е отишло в архива, за което се радваме. Динамиката е 0-100 км/ч за 10 сек с ръчката и 11,1 с DCT7, а максималната скорост е 180 км/ч. С втората имате и избор на три режима, Eco, Standard и Sport, като последният най-вероятно прави колата малко по-шумна.

Та, какво ще кажете за новия Juke? Харесва ли ви? Повече ли ви допада от стария? А от... X7?

Коментирай

Sending ...