Карахме новото BMW Z4 в компанията на почти цялата M гама


27 Sep 2019

Новото BMW Z4 предизвика доста дискусии, когато бе представено. Много хора обвиниха немците, че колата не прилича на BMW, както и че дизайнът и е прекалено далечен от този на концепцията. Ние също не бяхме сигурни дали ни харесва, даже още не сме.

Истината обаче е, че на живо автомобилът изглежда доста по-различно от на снимки или видео. Особено в най-мощното си изпълнение Z4 M40i – M Performance кола, не пълноправна M-ка, но реално най-мощната версия на роудстъра, какавато и ще си остане, защото M GmbH нямат намерение да пускат Z4 M.

>

Колко точно е мощна? Това е една от добрите новини. Официално BMW Z4 M40i предлага 340 к.с. и 500 Нм, но вече няколко различни източника, цитират по-сериозни показатели на редовия 6-цилиндров B58B30M1. Motor1 например публикуваха видео на американец на име Джоузеф Хатауей, в което колата изкарва 373 к.с. и 544 Нм при втория тест и 370 к.с. и 565 Нм при първия. В коментара под видеото на Джоузеф са и данните от третия опит, който не е заснет: близо 363 к.с. и 578 Нм. Тези резултати навеждат Motor1 на мисълта за около 410 к.с. и над 630 Нм на коляновия вал. Но, оставяме мощността и въртящия момент и продължаваме с други данни и, по-важното, как се усеща новото BMW Z4 M40i.

BMW Z4 M40i отвътре. Усещането при сядане зад волана е за обгръщане от автомобила, както трябва да бъде в един роудстър. Дизайнът на кокпита прилича на този на Серия 8, което е супер, а качеството на материалите и сглобката са чудесни. Дразнят ни само кривите на места шевове по таблото, кактвито видяхме и в X5 преди време – BMW явно имат известен проблем с точността при съшиване на таблата.

Изненадващо е полезното пространство в Z4. То е доста повече, отколкото очаквате от такава кола. По-дълго е с 8,5 см от предходното, а смняната на покрива с мек (старото поколение беше твърд таван) се е отразило положително на багажния обем – 281 литра, което е с 50% повече от преди, при това без значение дали гюрукът е горе или долу.

BMW Z4 M40i отвън. Споменахме, че все още не сме сигурни, че ни харесва на 100%, но пропорциите са вълнуващи, задницата е особено готина, както и страничната линия, а отпред поне имаме по-широки отколкото високи бъбреци. Тъй като M40i е най-спортната версия, тя е и по-агресивна, като у нас е малко вероятно да срещнете новото Z4 във не-M Performance модификация. Така или иначе дизайнът е въпрос на вкус, затова ще се радваме да разберем какво мислите вие за новото Z4.

BMW Z4 M40i на пътя. Перфектно разпределение на масите 50/50, 6-цилиндров редови мотор отпред, 8-степенен ZF по средата и задни задвижващи колела. Рецепта за удоволствие, която се реализира и при каране. Задницата е палава и колата тъгва за миг, дори и с напълно включени системи, макар че ESP-то веднага я спира. Директен волан и доста готин звук, който за съжаление обаче е и подсилен през стерео системата. Чудим се защо, за 840d например разбираме, но при положение, че имате редови 6-так, който сам по себе си генерира носещи наслада звуци?

Динамиката също е доста добра: 4,5 сек от 0-100 км/ч и класическо ограничение на 250 км/ч. Скоростите и двигателят работят в пълна хармония, както сме свикнали от BMW. Z4 не е толкова остро, като Porsche Boxster, но е близко, генерира удоволствие и е прекрасен роудстър и за по-дълги пътувания. Текстилният покрив изолира достатъчно външните шумове и може да се вдига и сваля дори в движение с до 50 км/ч.

Ценитe. Новото Z4 започва от 83 150 лв. за базовата модификация sDrive20i. Тя се задижва от 2-литров 4-цилиндров мотор със 197 к.с. и 320 Нм, достатъчни за 0-100 за 6,6 секунди. Следва sDrive30i, като цифрите тук не трябва да ви заблуждават, защото под капака работят също 4 цилиндъра при обем 2-литра, но за 258 к.с. и 400 Нм (5,4 сек за 0-100). Модификация, която започва от 97 250 лв., когато е с механични скорости. Нашата sDrive40i струва най-малко 122 900 лв., но с готиния ‘Frozen Grey II’ металик за 6671 лв. и още няколко опции, лесно надминава 140-те хиляди.

Останалите М-ки от конвоя. Там бе нашето любимо М2 Competition с 410 коня, суууупер игривo и истинско BMW, доста мощното (пак повече от обявеното) M5 Competition, както и M850i xDrive, което ви представихме с яко видео (ако не сте го гледали, кликнете тук). SUV сегментът бе представен с от две чисто новички X4 M Competition – 510 к.с. и 0-100 за 4,1 секунди -, както и от гигантското X7 M50d, за което също имаме отделно видео.

Фотография: Иван Монев

 

Фенове сме! A вие?