Шампионска титла за Марио Попов в група Е1 на рали

  • Девет снимки от шампионския сезон на Марио Попов и Даниел Мечикян Девет снимки от шампионския сезон на Марио Попов и Даниел Мечикян

04 Nov 2019

Рали шампионатът за 2019 г. приключи с рали „Сърбия“, което се проведе в края на месец септември. Очакваше се последният кръг да бъде 1-вото издание на рали „Бургас“, но в крайна сметка организаторите взеха решението тази година гр. Бургас да бъде домакин на кръг от рали спринт шампионата, което ще се проведе на 23-24.11.2019 г.

Сезон 2019 бе изпълнен с много неясноти заради смяната на управлението от БФАС към АФБ и това се отрази сериозно на спортния календар, на състезателите и техните отбори. Може би това беше най-трудният сезон в историята на автомобилния спорт на България.

 

Въпреки това обаче в този пост искаме да се фокусираме върху позитивното и то е, че нашият приятел от Doctor Speed Rally Team Марио Попов и неговият навигатор Даниел Мечикян с тяхната Ford Fiesta ST EcoBoost успяха да завоюват първата си шампионска титла в група Е през 2019 г.

Екипажът на Doctor Speed Rally Team записа участие в 75% от кръговете в шампионата и събра общо 103 точки, водейки пред вторите в класирането на група Е – Ясен Обретенов/Калоян Шантов също с Ford Fiesta ST EcoBoost (41,6 т.) и Харалампи Леков/Янаки Янакиев с Mitsubishi Lancer Evo 9 (41,4 т.)

 

„Много съм благодарен на хората, които ни помогнаха през този сезон, на нашите спонсори и партньори без чиято помощ този успех нямаше да бъде възможен. Започнахме работа по автомобила още в първите дни на 2019 г. и така малко по малко, с труд и постоянство се добрахме до титлата в група Е, за което съм много щастлив, това е първата шампионска титла в кариерата ми. За мен това е още една сбъдната мечта и се надявам да защитя тази титла и през 2020 г.“

Марио се надява, че този успех ще му помогне в намирането на по-сериозна финансова подкрепа за следващата година, за да успее да продължи развитието на своята Ford Fiesta ST, която се оказва, че е един изключително издръжлив, икономичен и в същото време конкурентен автомобил – „Както прогнозирахме още през 2016 г., когато за пръв път извадихме автомобил с двигател 1,6 Турбо на рали сцената, група Е се развива положително и в момента е една от най-многобройните групи в рали шампионата. През този сезон в тази група са участвали над 10 автомобила, като някои от тях бяха много по-бързи от нашия Ford. Очаквам, че догодина конкуренцията ще бъде много по-силна и затова започваме работа по колата още от сега. Надявам се, че ще успеем да съберем необходимия бюджет, за да обезпечим сезона и да закупим така нужните за нашия автомобил състезателни спирачки и окачване“, сподели пилотът.

Марио и неговият отбор ще продължат работата си с Английските тунинг фирми Peron Automotive и AET Motorsport, а на българска земя Fiesta-та ще бъде технически обезпечена от Run Bearing Motorsport.

 

Първородната Godzilla!