Tesla Cybertruck е супер способен и адски грозен електрически пикап

  • Галерия с 12 снимки. Галерия с 12 снимки.

22 Nov 2019

„Добро утро, ще драсна за Tesla Cybertruck”. - „Действай. Обясняват ли защо е толкова грозен?”. Това е действителен диалог, проведен тази сутрин в Messеnger групата на редакционния ни екип. Никъде в сайта на Tesla не пише защо този пикап изглежда толкова потресаващо, като здравината и материалите не могат да бъдат оправдание.

„Ако съществуваше по-добър материал, щяхме да го използваме”, пишат пиар хората на маркaта, визирайки външната обшивка от ‘Ultra-Hard 30X Cold-Rolled’. Което явно е някакъв много здрав тип студено валцована неръждаема стомана. Стъклата също били специални, армирани.

Иначе, по отношение на това, което се крие под уродливата външност, нямаме забележки. Характеристиките впечатляват, като те зависят и от изпълнението на Cybertruck – пипапът вече може да се поръчва през сайта на Tesla, в три изпълнения. Най-базовият е с един ел. мотор на задната ос и само задно предаване, има опция за AWD с два двигателя, а топ версията е с двойно задвижване и три електромотора.

Динамиката е впечатляваща: най-скъпото изпълнение ускорява от 0-100 км/ч за 3,1 секунди и предлага пробег от над 800 км с едно зареждане. ‘Dual Motor AWD’ вдига 100 за 4,7 сек и покрива над 480 км преди да се нуждае от кабел, а най-достъпният ‘Single Motor RWD’ прави 0-100 за около 6,7 секунди и изминава над 400 км с пълна батерия.

 

Tesla обаче наблягат на многофункционалността на грозното возило, която също е впечатляваща. Закритият товарен леген може да побере сериозните 2830 литра, а максималният полезен товар възлиза на 1590 кг. ‘Tri Motor AWD’ версията може да тегли и ремарке с маса 6350 кг, докато лимита на по-достъпните версии ‘Dual Motor AWD’ и ‘Single Motor RWD’ е съответно 4530 кг и 3400 кг.

Офроуд? Версиите с двойно предаване вероятно ще се справят прилично извън пътя, като се има предвид максималния клиренс от 40,6 см. Окачването е адаптивно и настройващо се по височина – колата може да „кляка” с 10 см, за да улеснява товаро-разтоварните дейности. По отношение на ъглите на атака и отход, те са еднакви за всички версии: 35º и 28º. За сравнение, същите показатели на Merc G-Class са 30,9º и 29,9º. G-Class, която в сравнение с Tesla Cybertruck, изглежда обла, като VW Beetle.

Интерирът? Има само една снимка, от която виждаме, че колата е 6-местна или по-скоро 3+3. Или пък 4+2, все още не е много ясно. Вижда се също, че таблото прилича на мраморен барплот със стърчащ от него дисплей. Харесва ли ви „кибер камиона” на Tesla?

А, и за да сме напълно точни, не казваме, че е грозен защото е квадратен. Вече имаме примери за ръбати електрически пикапи, които изглеждат супер. Като например този Bollinger B1/B2.

Много практичен и интересен!