Първото 3D арматурно табло е в новото Peugeot 208 и е създадено в България. Тествахме го!

  • Галерия с 20 снимки Галерия с 20 снимки
  • Бойко Борисов изглежда странно до малкото 208 Бойко Борисов изглежда странно до малкото 208
  • Триизмерното табло се намира зад волана Триизмерното табло се намира зад волана
  • То позволява реакция на шофьора с 0,5 секунди по-бързо, спрямо стандартно двуизмерно табло То позволява реакция на шофьора с 0,5 секунди по-бързо, спрямо стандартно двуизмерно табло
  • Българският център на Visteon е най-големият в света за американската компания и прави арматурни табла, дисплеи и клъстери за няколко марки, сред които Mercedes-Benz и тяхната MBUX Българският център на Visteon е най-големият в света за американската компания и прави арматурни табла, дисплеи и клъстери за няколко марки, сред които Mercedes-Benz и тяхната MBUX

03 дек 2019

За първи път тестваме арматурно табло. Самото табло, без колата. Забавно е - ускорението до 100 км/ч се случва за части от секундата и всички лампички светят на пожар без реално да има такъв… При това този път става въпрос за по-особено табло по две причини: първо, това е първото табло с холограма в света и второ - проектирано е изцяло в България от Visteon - компанията, която прави MBUX за Mercedes.

3D клъстерът беше представен на специално събитие, на което присъстваха премиерът и кметът на София. Снимките на г-н Борисов, който се опитва да се побере в компактното Peugeot 208, вече обиколиха Facebook, но най-същественото в колата не беше премиерът, а сложната технология от Visteon България.

Освен че холограмата е доста ефектна (имаше и тестове с 3D очила за виртуална реалност, хареса ни), инженерите са изчислили, че отделянето на съществената информация на преден план води до по-бърза реакция в опасни ситуации с половин секунда. Ако мислите, че половин секунда е малко, то замислете се, че при 140 км/ч половин секунда е достатъчна да изминете 19 метра. 19 метра може да бъде разликата между живота и смъртта.

Триизмерното табло се състои от два екрана, като кaртинaтa нa прeдeн плaн e динaмичнa, тя ce приближaвa към шофьора в cъoтвeтcтвиe cъc cтeпeнтa нa знaчимocт или cпeшнocт. 

 

Коментирай

Sending ...