Гумите с нови по-разбираеми етикети

  • Ето как да четем етикета върху гумите Ето как да четем етикета върху гумите

04 дек 2019

Подновяването на етикета за гуми на ЕС е особено полезно за потребителите на зимни гуми, тъй като той вече ще включва информация за сцепление на сняг и лед. Досега нямаше маркировки свързани с нужните характеристики за взискателно зимно време. Целта на етикета за гуми е да насочи потребителите към гуми, които са по-икономични, безопасни и тихи. Новият етикет ще влезе в сила през май 2021 г.

Досега шофьорите нямаха начин да отсеят между различните зимни гуми проектирани за различни условия. Европейският Съюз се съгласи, че етикетите обозначаващи разходът на енергия и характеристиките на гумите ще бъдат актуализирани. Новите етикети правят по-лесно сравнението между различните модели гуми и помагат при избора на потребителите, които пазаруват онлайн.

Според по-ранния регламент, всички гуми на леки коли и ванове е нужно да имат стикер, който показва сцеплението на гумата на мокра настилка, шумът при търкаляне и влиянието върху разхода на гориво. Стикери досега не са били нужни за гуми на камиони, но информацията трябва да е налична. В Централна и Източна Европа, сцеплението на мокра настилка и на сняг са ключови за безопасното шофиране през зимата, докато в Скандинавските страни сцеплението на лед е по-важно. Досега не е имало изискване за етикет определящ тези две категории.

 „Допреди информацията на етикетите на гумите беше подвеждаща за потребителите в Скандинавските страни, докато дилемата пред потребителите в Централна и Източна Европа не беше толкова голяма. Новата маркировка за сцепление на лед ще отличава гумите, които са подходящи за Скандинавия, от други зимни гуми. Маркировката за сцепление на сняг ще бъде позволена за гуми с представяне на сняг, което е достатъчно добро за зимата в Централна и Източна Европа.“, казва Ярмо Суннари, мениджър „Стандарти, правила и одобрения“ в Nokian Tyres.

Изясняване на решението за покупка

Зимите са предимно влажни в Централна и Източна Европа, което прави сцеплението на мокра настилка основна грижа. Скандинавските зимни гуми от друга страна са специално разработени за лед.

 „Най-големият проблем досега беше, че не всички гуми с маркировка за зимни гуми бяха подходящи за всички зимни условия. Гумите проектирани за зимата в Централна и Източна Европа са напълно различни от гумите нужни за скандинавската зима. Сцеплението на мокра настилка и сцеплението на лед са взаимоизключващи се характеристики; потребителят може в крайна сметка да закупи грешни гуми, ако информацията на етикета не е правилна.“, казва Суннари.

Маркировката за сцепление на лед първоначално ще се използва само при гумите за леки коли, докато маркировката за сцепление на сняг ще бъде налична и при гумите за миниванове, леки камиони, камиони и бусове. Маркировките са базирани на интернационални стандарти и регулации. В момента вървят тестове за стандартизация на сцеплението на лед в Международната Организация по Стандартизация (International Organization for Standardization, ISO), докато сцеплението на сняг бива разглеждано от регулациите на Икономическата Комисия за Европа на Организацията на Обединените Нации (United Nations Economic Commission for Europe, UNECE).

Nokian Tyres работи активно със скандинавските власти и хората, които вземат решения с цел да бъдат актуализирани маркировките.

Прес съобщение от Nokian Tyres

Коментирай

Sending ...