Audi RS3 на драг състезание със себе си - със и без филтър за твърди частици. Видео


23 Dec 2019

От края на миналата година чисто новите бензинови коли (не всички) се оборудват стандартно с филтър за твърди частици по подобие на дизеловите си братя. Т.нар. GPF или PPF (gasoline particulate filter или petrol particulate filter) със сигурност оказва влияние върху представянето на двигателя с вътрешно горене. Вече има видео, с което да разберем какъв точно е ефектът по отношение на мощност и ускорение.

За целта пичовете от Carwow използват Audi RS3 екземпляри от 2017 и 2019 година - с две думи, преди и след GPF да стане задължителен. Изправят ги на драг пистата, за да видят кой е по-бърз.

Следва и замерване на дино стенд. Максималната мощност е абсолютно идентична - 335 конски сили на колелата, което би трябвало да се равнява на малко над 400 коня на коляновия вал.

Голямата разлика тук е, че версията без филтър за твърди частици достига тази стойност с около 500 оборота в минута по-рано. Това пък означава, че във високите обороти тягата намалява по-рано.

Лукс от Китай!