Ionity вдига цените за зареждане почти десет пъти

  • Галерия с четири снимки на зарядни станции на Ionity Галерия с четири снимки на зарядни станции на Ionity

18 Jan 2020

Когато електрическите коли за първи път се появиха на пазара, всички бяхме ентусиазирани колко екологични и евтини са за пътуване. Малко по малко осъзнахме, че нулевите емисии от ауспуха не задължително означават цветя и рози - първо заради съмнителните условия, при които се добиват редките метали за създаването на батериите в Африка и Азия, и второ - заради произхода на електроенергията, която в България, например, идва предимно от АЕЦ и въглища.

И все пак остава предимството да не дишаме мръсен въздух в градовете и цената за зареждане - която е несравнимо по-ниска от тази на бензиновите или дизелови модели. Супер!

За съжаление обаче ситуацията с цената също е на път да се обърне. Поне що се отнася до супербързите зарядни от мрежата Ionity, която се развива от около година в Западна Европа. Ionity е най-голямата мрежа след тази на Tesla и в момента предлага около 200 точки за зареждане в 20 страни (най-близките до нас засега са в Унгария и Хърватия). Доскоро Ionity таксуваше по 8 евро на зареждане, независимо от продължителността или изхарчените киловатчаси, но от 31 януари вече ще таксуват по 0,79 евро/кВтч, което е най-скъпата подобна тарифа. За големи батерии с капацитет над 80 кВтч това означава десетократно увеличение на разходите за зареждане.

За сравнение суперзарядните на Tesla излизат около 0,25-0,30 евро/кВтч, в зависимост от държавата.

Ionity е конгломерат, създаден от BMW, Mercedes-Benz, VW Group и Ford, така че собствениците на коли от тези марки ще разчитат на значително по-добри цени, сравними с тези на Tesla. В случай че трябва да заредите почти празната батерия на своя Nissan Leaf, обаче, сметката ще излезе близо 50 евро, което определено е сравнимо с бензинова/дизелова кола. При която, както знаем, пробегът значително надхвърля обичайните 350-400 км на електричките.

 

Първородната Godzilla!